تمامی محورهای خراسان جنوبی بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی  گفت: در تمامی محور‌های شریانی، اصلی و روستایی خراسان جنوبی ایمن سازی اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ترمیم اولیه راه‌ها حداکثر تا ۱۰ روز آینده به انجام می‌رسد افزود: با فروکش کردن سیلاب‌ها محور عشق آباد - بردسکن هم از ظهر امروز در حوزه خراسان جنوبی قابل تردد خواهد بود.

شهامت اظهار کرد: با توجه به باز بودن محور‌ها در حوزه خراسان جنوبی از امروز، رانندگان تا زمان بازسازی کامل مسیر‌ها به محدودیت سرعت و تابلو‌های نصب شده در محل آبنما‌ها و پل‌ها و سیل بردگی توجه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی محور‌ها از جمله راور و بردسکن در استان‌های همجوار قابلیت تردد ندارد گفت: رانندگان قبل از تردد در محور منتهی به استان کرمان از مسیر راور و بردسکن در خراسان رضوی، از باز بودن مسیر در استان‌های همجوار از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: تعدادی از محور‌های خاکی عشایری که خارج از حوزه وظایف راهداری است در استان دچار تخریب شده که همزمان با ترمیم راه‌ها و در هماهنگی با اولویت‌های مشخص شده توسط مدیریت بحران شهرستان‌ها نسبت به بازگشایی آن‌ها در روز‌های آتی اقدام می‌شود.

شهامت همچنین به ارزیابی خسارت‌های ناشی از سیل اشاره کرد و گفت: تیم ارزیابی خسارت از ۲ روز گذشته با هماهنگی مدیریت بحران استانداری کار خود را آغاز کرده و حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده برآورد دقیق تری از حجم خسارت‌ها و عملیات مورد نیاز به تفکیک راه‌های شریانی، اصلی و فرعی تهیه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: در ارزیابی‌های اولیه ترمیم ۱۰ دستگاه پل و حدود یکصد دستگاه آبنما در کنار اقدامات مورد نیاز برای روکش راه‌ها احصا شده که بازسازی مقاطع آسیب دیده طبق برنامه ریزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به برقراری بیش از ۶۱ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در مدت اخیر گفت: این موضوع نشان دهنده ارتباط موثر مرکز مدیریت راه‌ها با کاربران راه‌ها است.

شهامت ضمن تقدیر از همکاری مردم با دستگاه‌های اجرایی و اطلاع رسانی درست رسانه‌ها یادآور شد: این عوامل در بارندگی‌های اخیر که بی سابقه نیز بوده به کنترل خسارت انسانی کمک شایانی کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از آماده باش ۴۴ دستگاه ماشین آلات پیمانکاران بخش خصوصی به عنوان بحران یار در سیل اخیر خبر داد و گفت: ۲۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۳۴۰ نفر راهدار در طول راه‌ها در قالب ۵۲ تیم عملیاتی در کنار ناظران ستادی حوزه راهداری خدمت ارایه کردند.

انتهای پیام / ط آ

ترمیم اولیه راه‌ها حداکثر تا ۱۰ روز آینده

برچسب ها: وضعیت راه ها ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار