مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی گفت: خسارت ۵ تا ۹۰ درصدی به بیش از ۱۷۲ کیلومتر راه‌های استان با براورد ۴۸۰ میلیارد ریال تا قبل از سیلاب‌های اخیر وارد شده است..

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: با آغاز موج جدید بارش‌ها  از روز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ،کلیه دستگاه‌ها، اقدامات گسترده در حوزه تحکیم و بازسازی درواسیون ها،آبنما‌ها وپلها، بازدید و اصلاح وضعیت پل‌ها انجام دادند.

وی افزود: نهایتاً در راستای مدیریت میدانی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، ۵۳۴ نفر از همکاران راهدار در قالب ۵۲ تیم عملیاتی با بهره‌گیری از ۲۴۶ دستگاه، ماشین آلات راهداری و ۴۴ دستگاه ماشین آلات مربوط به پیمانکاران در بخش خصوصی به صورت مستمر در جهت ایمن‌سازی محور‌ها و ترمیم اضطراری اقدام نمودند.

شهامت با بیان اینکه در تمامی شهرستان ها باراش گزارش شده است اظهار کرد: در شهرستان‌های طبس، سربیشه، نهبندان و فردوس شدت آسیب‌ها بیشتر بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: در حال حاضر محور‌های مسدود شریانی شامل:محور دیهوک- راور و محور عشق آباد – بردسکن است و محور‌های فرعی و روستایی مسدود شامل: حاجی آباد-کالشور و حاجی آباد- آهنگران (شهرستان زیرکوه)، طاهر آباد – کجه (شهرستان فردوس)، حلوان- پیر حاجات (عشق آباد طبس) - قاین -رومشتیک (شهرستان قاین) و حسین آباد – دستگرد شهرستان سربیشه می‌باشد.

شهامت ادامه داد: مهمترین علت انسداد محور‌ها بدلیل طغیان رودخانه‌ها و گذر سیل از آبنما‌های محور می‌باشد که بیش بینی می‌شود طی ۴۸ ساعت آینده تمامی محور‌ها درحوزه استحفاظی استان قابل تردد باشند.

وی گفت: استان خراسان‌جنوبی با بیش از ۱۱ هزار و ۳۶۰کیلومتر راه آسفالته از بهمن سال ۹۷ تا کنون شاهد بارش باران و برف به صورت فرا نرمال بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه به محض اتمام عملیات بازگشایی محورها، ایمن سازی و ترمیم موقت و ارزیابی خسارت وارده به ابنیه فنی و روکش و سازه راه‌ها انجام خواهد شد گفت: بازسازی ده دستگاه پل و بیش از یکصد دستگاه آبنما از جمله الزامات فوری می‌باشد.

انتهای پیام / ط ا

 بازسازی ده دستگاه پل و بیش از یکصد دستگاه آبنما 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار