کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از عصر فردا از استان خارج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره هواشناسی امروز و امشب با ادامه فعالیت سامانه بارشی گاهی وزش باد شدید، بارش باران و رعد و برق، تشکیل مه و در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ قابل پیش بینی است.


وی افزود: در این مدت احتمال وقوع رواناب در برخی مناطق شهرستان‌های زیرکوه و درمیان، شمال طبس، بشرویه، سربیشه، فردوس و سرایان وجود دارد و ممکن است در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان سبب سیلابی شدن مسیل‌ها شود.


لطفی با بیان اینکه سامانه تا ظهر فردا به صورت ضعیف در شمال شرق استان فعال است، گفت:، اما از بعداز ظهر فردا با خروج سامانه بارشی بتدریج کاهش ابر در منطقه رخ می‌دهد.

بنا به گفته کارشناس هواشناسی استان امشب دمای هوا به طور نسبی کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دارد و از فردا روند تغییرات دما افزایشی خواهد بود.


درشبانه روز گذشته خوسف با حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و سربشه و فردوس با حداقل ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر‌های استان بودند.


تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین ۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز با ۴ درجه کاهش به ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
انتهای پیام/ب


سیل در خراسان جنوبی

برچسب ها: سیل ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.