کودکان اوتیسم در پارک شهدای آلومینیوم سازی اراک گردهم امدند.

همایش آگاه سازی کودکان اوتیسم در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛به مناسبت ماه آگاهسازی اختلال عصبی اوتیسم به همت انجمن توانبخشی رضوان تعدادی از کودکان اوتیسمی شهر اراک  در پارک شهدای آلومینیوم اراک  گردهم آمدند.

خوردل مسئول برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: به دلیل شرایط خاص کودکان اوتیسم و اختلال عصبی که برای آنان وجود دارد این کودکان همانند کودکان معمولی نیستند و نمی‌توانند به همراه خانواده هایشان در جمع‌های عمومی مثل پارک شرکت کنندوبه همین دلیل تصمیم بر این شد که کودکان اوتیسم اراک را به یک پارک اختصاصی بیاوریم که شرایط تفریح آن‌ها مناسب‌تر شود.

خوردل افزود: این موضوع به این علت است که پارک‌های ما از استاندارد لازم برای استفاده این کودکان برخوردار نیستند؛ مثلا تمامی پارک‌ها دارای آب نما هستند که کودکان اوتیسم علاقه زیادی به آب دارند و وجود آبنما در پارک ممکن است برای آنان خطر آفرین شود و یا حضور فروشندگان دوره گرد در پارک‌ها برای این کودکان مناسب نیست و ممکن است خانواده کودکان در هر بار پارک رفتن هزینه‌های زیادی را برای خرید کودکان بپردازند.

وی اضافه کرد: همچنین ممکن است در حین بازی به کودکان حمله عصبی وارد شود و آنان بی قراری کنند که موجب اجتماع مردم شود که این کار اوضاع عصبی کودک اوتیسمی را بدتر میکند.

مسئول برگزاری این همایش بیان کرد: موسسه خیریه رضوان سال گذشته هم برنامه جمعه‌های آبی را در مجموعه تفریحی گردو فراهم آورد که نتایج خوبی که از آن برنامه حاصل شد مارا بر آن داشت که امسال هم هر هفته کودکان اوتیسم را به پارک‌های اختصاصی بیاوریم که کمکی در فراهم کردن برنامه‌های تفریحی آنان باشد.

انتهای پیام / ج

روزی شاد برای کودکان اوتیسمی اراک در پارک شهدای آلومینیوم

برچسب ها: امدادرسانی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.