شماری از مقامات نظامی و سیاسی آمریکا نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای ابراز نگرانی کردند و خواستار افزایش ارتباطات مسکو و واشنگتن شدند.

نگرانی مقامات نظامی و سیاسی آمریکا از رویارویی هسته‌ای بین مسکو و واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، شماری از مقامات نظامی، کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی بر این باورند که عدم ارتباط بین مسکو و واشنگتن احتمال تنش هسته‌ای بین دو کشور را افزایش می‌دهد.

برخی از مقامات نظامی آمریکا خواستار بهبود روابط با روسیه شدند، زیرا نسبت به این موضوع نگرانی دارند که عدم ارتباط موجب تنش نظامی بین دو کشور و در نتیجه جنگ هسته‌ای می‌شود.

ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیرو‌های آمریکا و ناتو در اروپا در این باره می‌گوید: «در دوران جنگ سرد، ما پیام‌های همدیگر را درک می‌کردیم، گفتگو می‌کردیم. من نگرانم که ما امروز روس‌ها را به خوبی نمی‌شناسیم».

به نوشته اسپوتنیک، ژنرال اسکاپاروتی با اشاره به این مفهوم که دشمنانی که توانمندی‌ها و اهداف همدیگر را می‌شناسند، کمتر وارد رویارویی مستقیم می‌شوند، افزود: «شخصاً فکر می‌کنم برقراری ارتباط بخش مهمی از بازدارندگی است. ما باید ارتباطات خود را با روسیه افزایش دهیم تا مطمئن شویم که همدیگر را درک می‌کنیم و می‌دانیم که چه چیزی را و برای چه منظوری انجام می‌دهیم».

جیمز استاوریدیس، دریاسالار بازنشسته و فرمانده پیشین نیرو‌های آمریکا در اروپا نیز گرچه می‌گوید «غرب باید در وقت لازم با روسیه مقابله کند»، اما خواستار افزایش ارتباطات بین آمریکا و روسیه است.

همچنین سام نوان، سناتور دموکرات و نماینده پیشین ایالت جورجیا می‌افزاید گفتگو با روسیه را نباید کنار گذاشت، حتی اگر چنین گفتگویی موجب افزایش تنش‌های سیاسی داخلی شود، مسائل هسته‌ای بسیار جدی هستند و روز به روز بدتر می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار