مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری‌های جوی، همچنان بیماری زنگ زرد به عنوان یکی از تهدید‌های مهم مزارع گندم و جو استان مطرح می‌باشد.

زنگ زرد درکمین خوشه های طلایی گندم کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصرطاهری مدیر حفظ نباتات این سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال زراعی جاری در ۴ هکتار از مزارع گندم شهرستان ارزوئیه بیماری زنگ زرد گندم مشاهده شد که با اقدام به موقع و کانون کوبی مزارع آلوده به محض مشاهده اولین علائم آلودگی تا حد زیادی جلوی گسترش و اپیدمی بیماری گرفته شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی سال زراعی جاری و ناپایداری‌های جوی، همچنان این بیماری به عنوان یکی از تهدید‌های مهم مزارع گندم و جو استان مطرح می‌باشد، افزود: کار رصد و پایش مزارع بطور مستمر توسط کارشناسان شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی ادامه می‌یابد تا شاهد وقوع اپیدمی‌های شدید بیماری در استان نباشیم.

مدیر حفظ نباتات این سازمان بیان کرد: زنگ زرد گندم یکی از مهمترین بیماری‌های قارچی مزارع گندم و جو در کشور می‌باشد که در صورت وجود شرایط آب و هوایی مناسب از جمله بهار خنک و وجود رطوبت نسبی مناسب در هوا، احتمال طغیان و گسترش آن در مزارع استان وجود دارد و در صورت شیوع خسارت سنگینی را به بار خواهد آورد.

وی افزود: با توجه به مهیا بودن شرایط ذکر شده استفاده از ارقام مقاوم یکی از مهمترین راه‌های مقابله با زنگ زرد گندم می‌باشد.

انتهای پیام/ح

زنگ زرد درکمین گندم کرمان

برچسب ها: بیماری ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار