رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی محصول استراتژیک گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ برنامه اجرایی در سطح ۳۴۵۰۰ هکتار هدف گذاری شد.

برداشت گندم از سطح بیش از ۴۰ هزار هکتار مزارع جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان گفت: بنا بر استقبال کشاورزان، عملیات اجرایی کاشت در سطح ۴۰ هزار و ۵۰۰ هکتار با استفاده از ۹ هزار و ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده ارقام چمران ،چمران ۲ ،مهرگان، برات ، باژ ، افق و سیروان به پایان رسید.

برخوری بیان داشت: به منظور افزایش راندمان مصرف آب، سطحی معادل ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار تیپ مجهز گردید.

وی گفت : با تلاش و مشارکت کشاورزان منطقه ، تغذیه گیاهی با استفاده از کودهای پایه مورد نیاز، کودهای سرک ازته و سطح قابل توجهی نیز به صورت کود آبیاری و محلول پاشی انواع کودهای ریز مغذی محقق شد .

وی بیان داشت: علاوه بر این برنامه پایش عوامل خسارت زای زنده در طول فصل داشت توسط شبکه مراقبت و مشارکت موثر کشاورزان به نحو مطلوب انجام و همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: برابر پیگیری های مستمر انجام شده جلب موافقت اداره کل غله استان علاوه بر سیلوی جیرفت و کارخانه های آرد منطقه مراکز خرید در شهرستان فاریاب و رودبار جنوب راه اندازی و در شهرستان قلعه گنج نیز در دست پیگیری می باشد.

وی افزود: برای محموله‌هایی که به کارخانه‌های آرد و سیلو تحویل می گردد علاوه بر قیمت محصول به ازای هر کیلو گرم ۴۰۰ ریال کرایه حمل پرداخت می شود.

وی بیان داشت: برابر گزارش‌های واصله عملیات برداشت در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۷ در شهرستان قلعه گنج به صورت محدود انجام و به دلیل بارندگی متوقف اما از تاریخ ۱۶ فروردین ۹۸ بطور رسمی آغاز گردید.

وی تصریح کرد: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت عملیات بهزراعی، از سطح اجرا شده بیش از ۱۸۵ هزار تن تولید و بیش از ۱۵۰ هزارتن به مراکز خرید تحویل گردد.

برخوری از کشاورزان خواست برای تحویل و تخلیه محصول با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی مطابق سامانه نسبت به دریافت معرفی نامه اقدام و در غیر این صورت امکان ثبت مجدد و صدور معرفی نامه در محل مراکز خرید میسر نمی باشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار