فرماندار شهر الگوی اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان گفت: شاهد بروز پدیده نوظهوری با عنوان قاچاق گندم هستیم که باید جلوی این مسئله گرفته شود.

عطا ناوکی فرماندار شهرستان قلعه گنج کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به قاچاق گندم در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: این منطقه قبل از این در زمینه قاچاق سوخت با مشکل مواجه بود و اکنون مدتی است با آغاز برداشت گندم در این شهرستان شاهد قاچاق این محصول استراتژیک هستیم.

ناوکی افزود: شهرستان قلعه گنج، ۱۲ هزار و هفتصد هکتار سطح زیر کشت گندم دارد که سالانه ۵۰ کشاورز گندم کار ۴۵ هزار تن گندم مرغوب تولید و روانه سیلو‌های استان می‌کنند.

وی تصریح کرد: برداشت گندم در این منطقه از هفته گذشته آغاز شده، اما حضور دلالان سبب اخلال در کار کشاورزان شده و آنها در برخی موارد گندم را به قیمت بالاتر از دولت به دلالان پیش فروش می‌کنند.

ناوکی یکی از علل این پدیده را قیمت بالای گندم در آن سوی مرز‌ها عنوان کرد و یادآور شد: گندم کاران و کشاورزان هم به دلیل قیمت بالای خرید حاضر نیستند گندم را به دولت تحویل دهند.

ابوذر عطاپور فرماندار رودبار جنوب نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: شهرستان رودبار جنوب هم، همزمان با شهرستان قلعه گنج برداشت محصول گندم را آغاز کرده است و قرار است کشاورزان رودباری امسال بین ۷۰ تا ۸۰ تن گندم از ۱۸ هزار هکتار سطح زیر کشت برداشت و تحویل سیلو‌ها دهند.

وی افزود: به منظور حمایت از دست رنج کشاورزان و کم رنگ شدن حضور دلالان دو مرکز خرید گندم دولتی در شهر زهکلوت و شهر رودبار تدارک دیده شده و اکنون مشغول خرید گندم از کشاورزان به قیمت هزار و۷۰۰ تومان هستند.

عطاپور از کشاورزان خواست: محصول خود را تنها به مراکز خرید تحویل دهند تا به سیلو‌های جیرفت و کرمان منتقل شوند.

وی تصریح کرد: در خرید گندم کشاورزان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

عطاپور یادآور شد: از طریق مراکز جهاد کشاورزی و دهیاران برای خرید گندم کشاورزان و اطلاع رسانی به آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: پدیده قاچاق گندم در جنوب کرمان بایستی پیش از برنامه ریزی بررسی شود چرا که هنوز هم دلالان حضو ردارند و به صورت شبانه و مخفیانه گندم را از برخی کشاورزان با قیمتی معادل ۲ هزارو دویست تا ۲ هزار و سیصد تومان هم خریداری می کنند.

انتهای پیام/ب

بروز پدیده قاچاق گندم در جنوب استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار