بافقی‌ها از جای جای شهرستان با ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به مناطق سیل زده معنای نوعدوستی به هموطنان خود را کامل کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیرو‌های امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه‌های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.

در جای جای شهرستان بافق این همدلی از سوی  مردم این دیار دیده می‌شود از کمک‌های نیکوکاران گرفته تا دانش آموزانی که برای کمک به سیل زدگان در کلاس نوعدوستی شرکت کرده اند.

حدودا در تمام نقاط بافق از ورودی امام زاده عبدالله (ع) تا محلات، پایگاه‌های جمع اوری کمک‌های مردمی برپا شده است.

ارسال کمک‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق

هاشمی پور مدیر کمیته امداد امام (ره) گفت: تاکنون مردم شهرستان بافق ۶۵۰ میلیون ریال به سیل زدگان کمک نقدی و غیرنقدی کرده اند.

وی با بیان اینکه پتو، پوشاک، مواد غذایی، شیرخشک مواد بهداشتی عمده‌ترین اقلام اهدایی مردم شهر بافق به هموطنان سیل زده را تشکیل می‌دهد اظهار داشت: این نهاد کمک‌های اهدایی را به مناطق سیل زده ارسال نموده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی ۱۲۰ میلیون ریال بوده است تصریح کرد:کمک‌های غیرنقدی نیز به ارزش ۵۳۰ میلیون ریال است.

وی ضمن تشکر از همت والای مردم بافق عنوان کرد: به گزارش‌های واصله هم وطنان سیل زده کشور نیاز فوری به موکت، فرش، پتو، لوازم خانگی، مواد شوینده و مواد غذایی دارند.

هاشمی پور خاطر نشان کرد: پایگاه‌های جمع آوری کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) واقع در میدان چهارده معصوم (ع) تا پایان هفته آماده دریافت کمک‌ها است.

ارسال کمک‌های پایگاه‌های بسیج بافق

سرهنگ اکبر صادقی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق از ارسال کمک‌های غیر نقدی این ناحیه به سیل زدگان شمال کشور به ارزش ۶۲۰ میلیون ریال خبر داد.

وی با بیان اینکه در راستای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جمع آوری کمک‌های مردمی و حضور نیرو‌ها و تمام دستگاه‌ها برای کمک به سیل زدگان این مبلغ جمع آوری شده است گفت: اقلام جمع آوری شده شامل البسه، پتو، کنسروجات و لوازم گرمایشی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق ادامه داد: این مبلغ از سوی بسیج کارگری، پایگاه نبی اکرم (ص)، پایگاه شهید جعفر زاده و در سطح بسیج اصناف نیز با همکاری بازاریان و حوز‌های مختلف محلی از جمله حوزه خواهران، شهدای خواهر، شهید قدوسی و محمدرسول الله (ص) و روستا‌ها جمع آوری شده است.

ارسال کمک‌های هلال احمر بافق

محمد رضا فتاحی بافقی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق گفت: با حمایت امام جمعه، همکاری و قول مساعد فرماندار، مدیران عامل سنگ آهن مرکزی، فلات مرکزی، ادارات و ارگان‌های دولتی پیش بینی می‌شود مبلغ ۴ میلیارد ریال برای کمک به مناطق سیل زده جمع آوری گردد که در این میان کمک ۲میلیارد ریالی سنگ آهن مرکزی ایران بافق و کمک سیصد میلیون ریالی فلات مرکزی ایران شایان توجه است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر بافق از زمان وقوع این حادثه تلخ در مناطق مختلف کشور در این عزم ملی حضوری فعال داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر از مردم بزرگوار و کسبه عزیز بافق و کلیه گروه‌های مردمی خواست تا روز جمعه هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاه‌های سطح شهرستان تحویل دهند تا روز شنبه ۲۴ فرودین ماه جاری شاهد اعزام این کمک‌های بشر دوستانه باشیم.

ارسال کمک‌های دانشگاه ازاد اسلامی بافق

عباس فتاحی‌بافقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق یک روز از حقوق خود را برای کمک به سیل‌زدگان اختصاص دادند.

وی افزود: در راستای انجام تکلیف شرعی و انسانی و برای کمک به مردم شریف استان‌های سیل‌زده کشور بر آن شدیم سهمی هرچند ناچیز در امدادرسانی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از تلاش کانون‌های علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) و فاطمه الزهرا (س) و کارکنان این واحد دانشگاهی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی پرسنل این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی اقلام جمع‌آوری‌شده برای ارسال به سیل‌زدگان به هلال‌احمر بافق تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است: بارش شدید باران که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه‌ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به ۹ نقطه شهری و بیش از ۱۷۰ روستا در بخش‌های مختلف خسارت زد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سیل ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار