اولین تصویر واقعی از سیاه چاله فضایی

دانشمندان فضایی موفق شدند برای اولین بار در جهان تصویر واقعی از یک سیاه چاله فضایی را ثبت کنند.

اولین تصویر واقعی از یک سیاه چالهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای اولین بار بشر می‌تواند تصویری واقعی و با کیفیت باور نکردنی را از یک سیاه چاله ببیند. این دستاورد بی‌نظیر با همت جمع زیادی از دانشمندان و محققان علوم فضایی و با به‌کارگیری امکانات هشت رصد‌ خانه بسیار پیشرفته در نقاط مختلف زمین به ثبت رسیده است. خبر ثبت این تصویر مانند بمب در میان نشریات بزرگ جهان و مجامع علمی معتبر سر و صدای زیادی به پا کرد. این تصویر نتیجه تلاش‌های دانشمندان در پروژه بزرگی با نام «افق تلسکوپ» است. 

پس از انتشار رسمی این تصویر و توانایی مشاهده آن از سوی عموم مردم، بسیاری از محافل علمی و آموزشی جهان به سرعت تصمیم گرفتند به تحلیل جزییات نمایان در اولین عکس واقعی از یک سیاه چاله بپردازند و در نتیجه شناخت بیشتری از این جرم عظیم فضایی پیدا کنند. فیزیک‌دانان در سراسر جهان با به کارگیری فرمول‌های علمی و استفاده از این تصویر در تلاش برای راز و رمزهای ناشناخته فضایی هستند.

اولین تصویر واقعی از یک سیاه چاله

شپرد داولمن مدیر پروژه افق تلسکوپ پس از انتشار این تصویر گفت: "سیاه چاله‌ها مرموز‌ترین و اسرار آمیزترین اشیاء موجود در کیهان هستند و ما تاکنون اطلاعات بسیار اندکی از آن‌ها داشته‌ایم. به طور حتم این عکس در شناخت هرچه بیشتر سیاه چاله‌ها به ما کمک می‌کند." این سیاه چاله در کهکشان M87 و در فاصله ۵۵ میلیون سال نوری از سیاره زمین قرار دارد. دانشمندان جرم این سیاه چاله را ۶.۵ میلیارد برابر خورشید در منظمومه شمسی تخمین زده‌اند. تلسکوپ‌های مورد استفاده در این پروژه در تمامی قاره‌های جهان قرار دارند. این عکس، تصورات ذهن انسان در مورد اجرام آسمانی و مرموز هستی را به چالش کشیده و باعث درک درست‌تری از آن‌ها می‌شود.

اولین تصویر واقعی از یک سیاه چاله


بیشتر بخوانید: بالگرد مریخ پیما ناسا به زودی راهی فضا می‌شود


انتهای پیام/

نخستین تصویر واقعی از یک سیاه‌ چاله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار