ناسا اعلام کرد:

شلیک ماهواره‌های تحقیقاتی هند می‌تواند تهدیدی برای ایستگاه بین‌المللی فضایی باشد!

ناسا به تازگی مدعی شده است شلیک ماهواره‌های تحقیقاتی هند می‌تواند تهدیدی برای ایستگاه بین المللی فضایی باشد.

شلیک ماهواره‌های تحقیقاتی هند می‌تواند تهدیدی برای ایستگاه بین‌المللی فضایی باشد!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان فضایی ایالات متحده آمریکا (ناسا) به تازگی اعلام کرده است که شلیک ماهواره‌های تحقیقاتی هند به فضا تهدیدی برای ایستگاه بین المللی فضایی است. جیم برایستین یکی از مدیران ارشد ناسا گفت: "سازمان فضایی هند با شلیک ماهواره‌های تحقیقاتی متعدد به مدار زمین می‌تواند تهدیدی برای ایستگاه بین‌المللی فضایی باشد؛ زیرا موشکی که ماهواره را به فضا منتقل می‌کند پس از رسیدن به ارتفاع معینی به قسمت‌های کوچکتر تقسیم شده و از ماهواره جدا می‌شود. این قسمت‌های جدا شده در فضا رها می‌شوند و با توجه به نزدیکی حرکت آن‌ها به مدار حرکتی ایستگاه بین المللی فضایی خطری بالقوه برای جان فضانوردان حاضر در این ایستگاه هستند."

ناسا از سازمان فضایی هند خواسته است که با هماهنگ سازی برنامه‌های فضایی خود با سازمان‌های بین المللی ضمن پیشگیری از هرگونه خطری برای تحقق اهداف خود تلاش کنند. به دلیل حضور دائمی فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی، فضاپیمای حامل این افراد همیشه باید در ایمن‌ترین شرایط ممکن باشد.

ایستگاه بین المللی فضایی(ISS) تنها محل حضور طولانی مدت انسان در خارج از کره زمین است و نقش بسیار با اهمیتی در تحقیقات فضایی دارد. مقامات سیاسی و عالی رتبه هند با توجه به برگزاری انتخابات در این کشور در تلاش هستند تا با فشار بر سازمان فضایی برنامه‌های آتی ارسال ماهواره تحقیقاتی به فضا را بگیرند. این فشارها در کنار افزایش بودجه سازمان فضایی هند سبب شده تا ساخت و ارسال ماهواره فضایی در این کشور نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یابد.

هند بعد از ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین، چهارمین کشور قدرتمند ارسال کننده ماهواره تحقیقاتی به فضا است. مدیران و کارمندان سازمان فضایی هند با برنامه‌ریزی‌های گسترده برای آینده فضایی هند به صورت جدی در تلاش هستند و حال باید دید دانشمندان هندی در مقابل ادعا‌های ناسا چه پاسخی خواهند داد.


بیشتر بخوانید: بالگرد مریخ پیما ناسا به زودی راهی فضا می‌شود


انتهای پیام/

انتقاد ناسا از برنامه‌های فضایی هند

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
ژاپن الکی معروف شده به کشور تکنولوژی الان سراغ هر تکنولوژی رو بگیرید از نانو تا فضا چین جز کشورهای برتر است کاش میشد از تجربیات این کشور که وابسته به کشور ماست استفاده بیشتری میکردیم،مسئله مهم تر این است که هرسال بودجه اکثر کشورهایی که در زمینه فضا فعالیت میکنند در بخش تحقیقات و توسعه چندین برابر بیشتر میشود