نحوی‌نژاد گفت: در ۱۰ سال گذشته اجازه ندادیم مراکز توانبخشی گسترش بی رویه داشته باشند و سعی کردیم افراد تا جای امکان در کنار خانواده باشند.

با گسترش بی رویه مراکز توانبخشی مخالف هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی بهزیستی کشور در افتتاح دوازدهمین مرکز روزانه آموزش و توانبخشی افراد دارای اختلال طیف اتیسم  اظهار کرد: بنده حمایت کامل مردم ایران را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم.


بیشتر بخوانید؛ اهدای وسایل توانبخشی به 7 هزار معلول


وی با بیان اینکه ترامپ و گروه مشاورش صلح جهانی را با خطر رو به رو می‌کنند، گفت: کرامت انسانی و فضایل اخلاقی رشد نمی‌کند مگر اینکه در سایه صلح جهانی و آرامش باشد.

معاون امور توانبخشی کشور با بیان اینکه افتتاح این مراکز موجب می‌شود کودکان مبتلا به طیف اتیسم روز به روز از خدمات بیشتری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این خدمات باید یکپارچه باشد، ادامه داد: این خدمات باید شامل غربال گری، شناخت به موقع، مداخله به هنگام، آموزش مناسب، آموزش مهارت‌های زندگی، کنترل هیجانان و رفتار‌ها و در نهایت کاستن از فشار‌های که به لحاظ روحی و روانی به خانواده‌ها واگذار می‌شود.

نحوی نژاد افزود: یکی از مشکلات این است که در برخی از اختلالات و مشکلات سازمان بهزیستی به تنهایی پاسخگوی آن است و نمی‌تواند به درستی جامعه هدف را مطالبه گری کند.

وی با بیان اینکه هیچ پرسنل در سازمان بهزیستی کوتاهی نمی‌کنند و اگر مشکلی وجود دارد تنها به دلیل کمبود امکانات است، ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که مسئولیت به عهده دارند به درستی کار خود را انجام نمی‌دهند.

نحوی نژاد گفت: کارنامه در چندسال گذشته نشان می‌دهد دغدغه این را داریم که خدمات روزانه توانبخشی و آموزشی گسترش یابد تا کانون خانواده حفظ شود.

وی با بیان اینکه با گسترش بی رویه مراکز توانبخشی مخالف هستیم، تصریح کرد: در ۱۰ سال گذشته اجازه ندادیم گسترش بی رویه داشته باشیم و سعی کردیم افراد تا جای امکان در کنار خانواده باشند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ توقفی در بخش توانبخشی  نخواهیم داشت و با حمایت دولت و مجلس اقدامات خوبی انجام می‌شود که محور اصلی آن توجه به خانواده، گسترش حق پرستاری است.

نحوی نژاد افزود: افزایش سطح رفاه افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آن ها، گسترش بعد خانوار برای معلولینی که سرپرست خانوار هستند، تقویت اشتغال از طریق صندوق فرصت‌های شغلی، تحصیل رایگان و تقویت مراکز در دستور کار است.

انتهای پیام/

ترامپ و گروه مشاورش صلح جهانی را با خطر رو به رو می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار