رئیس انتقال خون استان همدان از ارسال ۲۰ هزار واحد پلاسمای خون از همدان به اتریش خبر داد.

ارسال ۲۰ هزار واحد پلاسمای خون از همدان به اتریشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی، رئیس انتقال خون استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سال ۹۷ برنامه‌های خوبی اجرا شد که یکی از آن‌ها ارسال پلاسما برای تولید دارو به یک شرکت اتریشی بود که در سال ۹۷، ۲۰ هزار واحد پلاسمای خون به این کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه شاخص اهدای خون مستمر در سال ۹۶، ۶۶ درصد بود اظهار داشت: در سال ۹۷ این میزان به ۶۹ درصد رسید.

وی با بیان اینکه پارسال میزان  اهدای خون در استان ۷ درصد افزایش داشته است  افزود: نیکوکاران استان سال گذشته ۳۶ هزار و ۸۴۶ واحد خون به بیماران اهدا کردند . 

محمدی با بیان اینکه ۷ هزار واحد خون در سال ۹۷ به تهران ارسال شد، ادامه داد: در ایام نوروز علاوه بر تامین خون مورد نیاز استان  ۳۵۰ واحد خون اهدایی مازاد  نیز به تهران ارسال شد.

رئیس انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه همچنان جزو معدود استان‌هایی هستیم که اهداکنندگان بار اول اهدای خون نمونه‌ای دارند تصریح کرد: طی چند سال اخیر اجازه اهدای خون بار اول داده نشده و اهدای خون تنها از اهداکنندگان مستمر و با سابقه صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این شاخص‌ها نشان می‌دهد که اهدای خون از رشد خوبی برخوردار بوده است یادآور شد: امیدوارم سال ۹۸ هم همین روال ادامه یابد و اهداکنندگان مستمر را حفظ کنیم.

وی از اخذ دو برند ایزو ۹۰۰۲ و ۲۰۱۵ در انتقال خون همدان خبر داد و گفت: این مسئله نشان دهنده استاندارد بودن و صحت فعالیت انتقال خون بود که در سال ۹۸ نیز باید با این روند گام برداریم.

انتهای پیام/ج


۲۰ هزار واحد پلاسمای خون از همدان به اتریش ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.