مسئول واحد بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: مردم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله انگل سارکوسیست از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند.

بیتی مسئول واحد بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی مهاباد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: سارکوسیست یکی از شایع ترین بیماری عفونی مشترک بین دام و انسان است که به وسیله گونه‌های مختلف سارکوسیست ایجاد می‌شود.

دکتر بیتی با بیان اینکه این نوع انگل در همه فصول دیده می‌شود، اما شایع‌ترین نوع آن در فصل بهار است افزود: انگل سارکوسیست در بدن دام‌ها به ویژه گاو و گوسفند وجود دارد ، بنابراین مردم با توجه به عوارض متعدد بالینی و تحت بالینی بیماری ناشی از این انگل حتما هنگام خرید گوشت به مهر دامپزشکی توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه این انگل در بافت گوشت به شکل دانه برنج دیده می‌شود اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده آن حتی اگر به تعداد کم باشد باید قسمت دارای انگل را برش دهند و دور بریزند.

مسئول شبکه بهداشت مهاباد گفت: این انگل انتشار جهانی دارد و عضله‌های اسکلتی و قلبی را درگیر می‌کند و می‌تواند باعث زیان‌های اقتصادی و بیماری بالینی و تحت بالینی شود.

انتهای پیام / س خ

تشخیص انگل سارکوسیست بیماری شایع دام  فصل بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.