سنسور اثر انگشت گلکسی S10 فریب خورد +فیلم

یکی از کاربران گزارشی از فریب دادن حسگر اثر انگشت گوشی گلکسی S10 در فضای مجازی منتشر کرد که امنیت این دستگاه را زیر سوال می‌برد.

سنسور اثر انگشت گلکسی S۱۰ فریب خورد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال‌های اخیر سازندگان تلفن همراه تمرکز بیشتری روی امنیت دستگاه‌های خود گذاشتند. آن‌ها قابلیت‌های امنیتی جدیدتری در گوشی‌های خود قرار دادند. از این قابلیت‌های امنیتی می‌توان به اسکنر اثر انگشت، تشخیص چهره و حتی سنسور‌هایی برای تشخیص رگ‌های خونی کف دست اشاره کرد. اما مثل این که همیشه روش‌هایی وجود دارند تا بتوان این حسگر‌ها را دور زد و بدون اجازه کاربر وارد دستگاه او شد.

به تازگی یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار ویدئویی از روش‌های دور زدن حسگر اثر انگشت درون صفحه پرچمدار جدید سامسونگ پرده برداشت. او در این روش اثر انگشت خود را به صورت سه بعدی چاپ کرد.

این فرد با نام کاربری DarkShark در سایت Imgur ویدئویی از نحوه کار خود برای باز کردن گوشی گلکسی S10 منتشر کرد. او ابتدا یک عکس از اثر انگشت خود که روی لیوان قرار داشت ثبت کرد، سپس آن را در نرم‌افزار فتوشاپ پردازش کرد. در نهایت با استفاده از 3ds Max یک مدل ایجاد کرد که به او اجازه می‌داد خطوط در تصویر را به یک نسخه سه بعدی تبدیل کند. پس از یک چاپ ۱۳ دقیقه‌ای (و سه تلاش با استفاده از برخی ترفندها)، او توانست نسخه‌ای از اثر انگشت خود را که توانایی فریب دادن حسگر گوشی را داشت، چاپ کند.

سنسور اثر انگشت گلکسی S۱۰ فریب خورد +فیلم

سنسور اثر انگشت گلکسی S۱۰ فریب خورد +فیلم

سنسور اثر انگشت گلکسی S۱۰ فریب خورد +فیلم

سنسور اثر انگشت گوشی گلکسی S10 از یک سیستم خازنی برای تشخیص اثر انگشت استفاده نمی‌کند، بلکه از سنسور اولتراسونیک استفاده می‌کند که به نظر فریب دادن آن کار سخت‌تری است. DarkShark می‌گوید این کار تنها سه دقیقه زمان برده است. این در حالی است که بیشتر حساب‌های بانکی و نرم‌افزار‌های دیگر که اطلاعات شخصی افراد را در خود ذخیره می‌کنند از این سیستم امنیتی استفاده می‌کنند. DarkShark می‌گوید تنها چیز‌هایی که او برای فریب دادن اسکنر اثر انگشت گوشی خود احتیاج داشت یک عکس، چند نرم‌افزار ویرایش عکس و یک چاپگر سه بعدی بوده است.

مطمئنا این اولین باری نیست که کسی توانسته سیستم‌ امنیتی گوشی‌های هوشمند را دور بزند. برای مثال در سال ۲۰۱۶ افسران پلیس با استفاده از چاپگر سه بعدی توانستند به اطلاعات گوشی مقتول دسترسی پیدا کنند. یا در سال ۲۰۱۷ یک شرکت امنیت سایبری با استفاده از یک ماسک صورت ۱۵۰ دلاری توانست FaceID آیفون X را فریب دهد. سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این سیستم‌های امنیتی به همان اندازه که ادعا می‌کنند ایمن هستند یا خیر؟ در ادامه ویدئو فریب خوردن حسگر اثر انگشت گلکسی S10 را مشاهده می‌کنید:

 

بیشتر بخوانید: سود هنگفت سامسونگ و اپل از ممنوعیت فروش محصولات هوآوی در آمریکا


انتهای پیام/

فریب خوردن حسگر اثر انگشت گلکسی S10

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار