مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی S10 رفع شد

بر خلاف انتظار اسکنر اثر انگشت فراصوت سامسونگ عملکرد مطلوبی ندارد و موجب نارضایتی تعداد زیادی از خریداران این مدل شده است.

سامسونگ با بروزرسانی جدید مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی S10 را رفع می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امنیت مهم‌ترین ویژگی برای محصولی مانند تلفن هوشمند محسوب می‌شود که پرچمدار جدید سامسونگ فاقد آن است. می‌توان از قفل تشخیص چهره و قفل اسکنر اثر انگشت به عنوان روش‌های نوینی نام برد که برای قفل تلفن هوشمند و جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به اطلاعات شخصی کاربران طی چند سال اخیر محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند. تقریبا در تمامی مدل‌های جدید بازار حداقل یکی از این دو قفل موجود است و مورد استفاده بخش عظیمی از کاربران قرار می‌گیرد.

اما سری سامسونگ گلکسی S10 در هر دو قفل امنیتی ذکر شده دارای مشکلاتی اساسی است. قفل تشخیص چهره گلکسی S10 که یک فاجعه به شمار می‌آید و به راحتی فریب خورده و قفل آن باز می‌شود. به تازگی پس از عرضه این مدل کاربران فراوانی از نحوه عملکرد قفل تشخیص چهره این مدل ابراز نارضایتی کرده‌اند و طبق ویدئو‌های منتشر شده از نحوه عملکرد این قفل، با نشان دادن عکس یا فیلم مالک گوشی به دوربین سلفی، سیستم تشخیص چهره فریب خورده و قفل گوشی را باز می‌کند.

سامسونگ با بروزرسانی جدید مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی S10 را رفع می‌کند

اما اسکنر اثر انگشت این مدل نیز عملکرد آنچنان مطلوبی نداشته و به گفته کاربران به راحتی کار نمی‌کند. به نظر می‌رسد سیستم تشخیص اثر انگشت فراصوت به کار رفته در این مدل سرعت و دقت کافی را ندارد، این در حالی است که سامسونگ در چند وقت اخیر تبلیغات زیادی برای حسگر اثر انگشت خود انجام داده بود. طبق اعتراضی که کاربران داشته‌اند این اسکنر در زمانی که انگشت خشک یا مرطوب باشد، به خوبی واکنش نشان نمی‌دهد. همچنین خراشیدگی یا اثر زخم بر روی انگشت نیز از جمله مواردی است که عملکرد حسگر اثر انگشت فراصوت سامسونگ را دچار اختلال می‌کند.

سامسونگ با بروزرسانی جدید مشکل حسگر اثر انگشت گلکسی S10 را رفع می‌کند

این شرکت برای بهبود عملکرد حسگر اثر انگشت، بروزرسانی جدیدی را ترتیب داده که به زودی برای گلکسی S10، S10 پلاس و S10e منتشر می‌شود. از دیگر مواردی که پیش از عرضه این مدل مورد بحث بود، عملکرد اسکنر اثر انگشت با وجود محافظ نمایشگر است. این حسگر به دلیل استفاده از امواج فراصوت با وجود یک لایه اضافی مانند محافظ صفحه عملکرد مطلوب خود را از دست می‌دهد. تاکنون راه حل مناسبی برای این مشکل پیدا نشده، البته چند شرکت با تولید یک محافظ صفحه خاص که تنها با نور فرابنفش بر روی صفحه نمایشگر قرار می‌گرفت، به دنبال راه حل این مشکل بودند اما این نوع خاص محافظ صفحه هنوز فراگیر نشده و قابل استفاده برای تمامی کاربران نیست.


بیشتر بخوانید: سود هنگفت سامسونگ و اپل از ممنوعیت فروش محصولات هوآوی در آمریکا


انتهای پیام/

حسگر اثر انگشت گلکسی S10 دچار مشکل است

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.