زندی گفت: برنامه ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۸ با هدف ایجاد اشتغال آسان و ارزان در مرکز اصناف و بازرگانان پیگیری می‌شود.

تدوین برنامه ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سال 98به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیمان زندی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان از تدوین برنامه ایجاد ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: این برنامه با هدف ایجاد اشتغال آسان و ارزان پیگیری می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۷ نیز نزدیک به سیصد هزار فرصت شغلی در بخش اصناف ایجاد شده است.

وی این حوزه از اقتصاد را بخشی مهم و تأثیرگذار خواند و گفت: باید توجه داشت که بافت مدیریتی در برخی تشکل‌های صنفی سنتی است و تلاش می‌شود با سیاستگذاری لازم در مدیریت این تشکل‌ها، آن‌ها را به سوی برنامه محور بودن سوق داد.


بیشتر بخوانید: تبلیغات هوشمندانه، تسهیل و تسریع کننده رونق تولید


زندی با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۸، ساماندهی خدمات پس از فروش در حوزه تولید و خدمات فنی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: با توجه به گسترش علم و تکنولوژی تولید و خدمات فنی، این بخش مهم اقتصادی کشور نیازمند آموزش و آشنایی با تکنولوژی روز دنیا را دارند لذا تلاش شده با همکاری اتاق اصناف و انعقاد تفاهم نامه‌های مرتبط با موضوع، با آموزش و پرورش، دانشگاه فنی و حرفه‌ای وزارت علوم و دانشگاه‌های علمی و کاربردی این نقیصه برطرف شود.

وی تاکید کرد: با هدف گسترش صادرات، ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات به منظور بازاریابی و تولیدات و خدمات فنی مورد توجه است چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد صنوف تولیدی توان مالی و اطلاعاتی معرفی محصولات، بازاریابی و صادرات را ندارند از این رو با تدارک برنامه‌های مذکور این مشکل حل شده و ساختار بازاریابی محصولات ایرانی در جهان تغییر خواهد کرد تا شرکت‌های خرد نیز توان راهیابی به بازار‌های جهانی را داشته باشند.

زندی گفت: پیگیری طرح تجهیز، نوسازی و بازسازی واحد‌های تولیدی صنفی و همچنین تأمین سرمایه در گردش آنها خبری مهم برای فعالان صنفی است.

انتهای پیام/

 ایجاد ۳۰۰هزار فرصت شغلی در بخش اصناف در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حسین
۱۰:۱۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
این مشاغل کجاست آدرس بدین ما بریم؟!
آخرین اخبار