ارتش روسیه از آزمایش موفق نسخه جدید و پیشرفته سامانه دفاع موشکی پانسیر خبر داد.

روسیه نسخه پیشرفته سامانه دفاع موشکی پانتسیر را آزمایش کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ارتش روسیه اعلام کرد نسخه جدید سامانه دفاع موشکی پانتسیر را با موفقیت آزمایش کرده است. بنا به گزارش این خبرگزاری، این آزمایش در ماه مارس و در منطقه آستراخان انجام شده است.

سامانه دفاع موشکی پانتسیر یا SA-۲۲، سامانه‌ای خودکششی و دارای ۱۲ موشک کوتاه‌برد و میان‌برد و همچنین ۲ توپخانه ضدهوایی است. سامانه‌ای که در ماه مارس آزمایش شده نسخه SM (اس‌ام) پانتسیر است که دامنه برد آن تا ۴۰ کیلومتر ارتقا یافته است.

سرهنگ یوری گرخوف، فرمانده نیرو‌های پدافند هوایی-موشکی و معاون فرمانده کل نیرو‌های هوافضا روسیه، درباره این آزمایش افزود: «سامانه پانتسیر-اس‌ام در مقابله با اهداف بسیار کوچک موفق عمل کرد و کارایی بسیار بالایی داشت».

وب‌سایت صهیونیستی جروزالم پُست در واکنش به سخنان سرهنگ گرخوف نوشته است: این اظهارات به این معنی است که نسخه جدید پانتسیر توانایی هدف‌ قرار دادن پهپاد‌های بسیار کوچک یا کوآدکوپتر‌ها را دارد. پهپاد‌ها و دیگر پرنده‌های کوچک طی سال‌های اخیر به مشکلی اصلی برای ارتش‌های جهان تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
این دیگه چیه
هم مسلسل داره هم موشک کوتاه برد داره هم موشک میان برد داره یه بارکی یه اس 400 هم بذارن روش که دیگه همه فن حریف بشه
آخرین اخبار