رئیس روابط عمومی علوم پزشکی لرستان گفت: بازسازی لوله انتقال آب در حال انجام است و تا پایان امروز آب سالم به دست مردم می‌رسد.

عبدالرضا شهبازی رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سلامت آب در سطح استان لرستان اظهار کرد: ساعاتی پیش یکی از لوله‌های اصلی انتقال آب شرب در لرستان دچار ترکیدگی شد و بلافاصله اقدامات لازم برای بازسازی و ترمیم بخش آسیب دیده استارت خورد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا اطلاعیه‌ای از طرف دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مراکز بهداشت محیط و مردم استان ارسال شد تا از مصرف آب آلوده پرهیز کنند تا در این راستا از شیوع بیماری جلوگیری شود، چرا که ترکیدگی لوله باعث ورود آب گل‌آلود و آلوده به آب شهری شده بود.
 
محبی/ رسیدن آب سالم به دست سیل زدگان لرستان/ مردم این مناطق تا پایان امروز از آب جوشیده یا آب بسته بندی استفاده کنند
شهبازی تاکید کرد: اقدامات لازم برای بازسازی و ترمیم بخش آسیب دیده در حال تکمیل است و تا پایان امروز مردم می‌توانند از آب سالم استفاده کنند، اما پیش از آن باید از آب جوشیده یا آب‌های بسته بندی برای مصرف خوراکی استفاده کنند.

کنترل سلامت آب مناطق سیل‌زده 

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تشریح کرد: اقدامات بهداشتی لازم برای کنترل آلودگی  آب‌ها به وسیله وزارت بهداشت در حال انجام است؛ کنترل سطح آلودگی آب و کلر زنی  نیز ادامه دارد تا از شیوع بیماری‌های واگیر درمنطقه جلوگیری شود.

وی با اشاره به تکمیل فرآیند بازسازی لوله اصلی آب آشامیدنی تا پایان امروز بیان کرد: اختلالی در سیستم آب‌رسانی شهری وجود ندارد و مردم از سلامت آبی که به دستشان می‌رسد اطمینان داشته باشند؛ در صورتی احتمال آلودگی آب وجود داشته باشد طی بیانیه‌هایی به اطلاع همه مردم می‌رسد تا از بروز بیماری‌های گوارشی جلوگیری شود.

محبی/ رسیدن آب سالم به دست سیل زدگان لرستان/ مردم این مناطق تا پایان امروز از آب جوشیده یا آب بسته بندی استفاده کنند
شهبازی ادامه داد: آب با توجه به مصرفی بالای آن، یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز بیماری‌های واگیر و افزایش شیوع آن در بین مردم است؛  بنابراین کنترل سطح آلودگی آب تاثیر زیادی بر جلوگیری از شیوع این دسته از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های گوارشی دارد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه هیچگونه مشکل و آلودگی در آب شهری، چه در منطقه معمولان و چه در منطقه پل‌دختر وجود ندارد، یادآوری کرد: جامعه پزشکی و نیرو‌های امدادی تمام تلاششان را برای کمک به آسیب دیدگان مناطق سیل زده به کار گرفته‌اند؛ امیدواریم  تعداد آسیب دیدگان و مصدومان مناطق سیل‌زده به حداقل برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار