رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال از مجموع دو میلیون و ۴۰۰ هزار تردد خودرویی به تربت حیدریه، ۲۴۷ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

تربت حیدریه میزبان ۲۴۷ هزار گردشگربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: از این تعداد گردشگر ۳۹ هزار نفر در مدارس، اقامتگاهها، مهمانسرا‌ها و زائرسرا‌ها و ۲۰۸ هزار نفر دیگر در اقامتگاه‌های موقت، بقاع متبرکه، بوستانها، حسینیه‌ها و مساجد اقامت کردند.

وی با بیان این که این گردشگران از ۱۷۵ شهر ایران و ۹ کشور خارجی وارد تربت حیدریه شده بودند افزود: امسال افزایش پنج درصدی میزان اقامت و افزایش دو درصدی بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و تفریحی تربت حیدریه نسبت به سال گذشته داشتیم.

محمدی گفت: برگزاری جشن‌های نوروزگاه در سطح شهر و روستا‌ها باعث معرفی بیشتر روستا‌ها و به ویژه آئین‌های سنتی نوروزی شد که بیشتر گردشگران نوروزی نیز از این جشن‌ها دیدن کردند.

۲۵۰ اثر تاریخی و گردشگری در منطقه تربت حیدریه شناسایی شده است و ۴۶ اثر شامل ۳۵ بنا و ۱۱ تپه به همراه دو اثر معنوی و ناملموس از این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای خبر//ح. ص.
 


افزایش دو درصدی بازدید کنندگان از اماکن تاریخی و تفریحی تربت حیدریه نسبت به سال گذشته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.