هفتمین دوره بین المللی دانش افزایی مطالعات زنان مسلمان فرهیخته با عنوان شجره طوبی همزمان با آغاز رویداد بین المللی مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در آغاز این دوره گفت: این دوره ها بدون توجه به جغرافیای کشورها با محوریت زبانی برگزار می شود و به صورت سالانه با حضور کشورهای اسپانیولی زبان، روس، فرانسه، عرب زبان و یا دری و غیره برگزار می شود.

فرشته سلجوقی افزود: این دوره ها فرصت جدیدی است تا زنان از کشورهای مختلف با زبان و فرهنگ زنان ایرانی، ظرفیت های کشور و فعالیت های زنان ایران و نیز سایر کشورها آشنا شوند.

وی گفت: در عین حال این دوره زمینه ای برای آگاهی بانوان شرکت کننده به حقوق زنان بویژه مسلمان و فرصتی برای تبادل نظر، آراء و اندیشه هاست.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی سرفصل های دیگری شامل حقوق زنان بویژه مسلمان، مبارزه با تفکرات افراطی در حوزه زنان و فرقه های منحرف تکفیری چون داعش و نقش زنان در مبارزه با این تروریست ها و ایمن نمودن خانواده در مقابل این نگرش ها و گروه ها را از دیگر مباحث مورد طرح در این نشست ها دانست.

سلجوقی تصریح کرد: این بانوان در بازگشت به کشورهای خود به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در زمینه تبلیغات و بی اثر کردن فعالیت ها علیه جمهوری اسلامی ایران می توانند نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه این دوره امسال با رویکرد مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، به مدت یک هفته برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد که آثار این حضور و برگزاری دوره در جوار بارگاه منور رضوی بسیار برجسته تر از همیشه باشد.

گفتنی است؛ تمام مباحث به زبان عربی توسط اساتید برجسته تدریس خواهد شد و در کنار آن زیارت حرم امام رضا، شرکت در مراسم افتتاحیه مشهد 2017، ملاقات با تولیت آستان قدس، بازدید از مراکز کارآفرینی ویژه زنان، امکان تاریخی و فرهنگی و مذهبی همچون آرامگاه فردوسی، عطار و خیام، پارک بانوان ریحانه، مرکز پردیس رضوان دانشگاه امام رضا، مکتب نرجس و مراکز خدماتی آموزشی ویژه مهاجران افغانی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار