فرماندار تربت جام بر ساماندهی حوزه گردشگری در این شهرستان تأکید کرد.

فراهم بودن زیرساخت ارتقاء صنعت گردشگری تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی با اشاره به مشکلات در جذب توریست و زائرین حضرت رضا علیه السلام به اماکن گردشگری شهرستان تربت جام گفت: زیرساخت ارتقای صنعت گردشگری تربت جام از 250 هزار به 1.5 میلیون نفر فراهم شده است که بزرگترین ضعف حوزه گردشگری تربت جام نبود سازماندهی است.

او افزود : برای جذب توریست و گردشگران به این شهرستان زیر ساخت های مناسب وجود دارد ولی متاسفانه سازماندهی درستی برای معرفی ، انتقال و جابه جایی گردشگران از مشهد به منطقه وجود ندارد و این امر بزرگترین ضعف در حوزه گردشگری تربت جام محسوب می شود.

رستمی با اشاره به بازدید سالانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از امکان تاریخی، سیاحتی و زیارتی تربت جام افزود:هم اکنون تعداد ۱۵۰ اثر فرهنگی و تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۷۶ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد دو اثر مجموعه مزار شیخ احمد جامی و شاه قاسم انوار قبل از انقلاب و مابقی آثار بعد از انقلاب به ثبت رسیده است.

فرماندار تربت جام تصریح کرد: مجموعه شاه قاسم انوار و سید حسین رضوی در روستاهای لنگر و خیر آباد از گذشته های دور به عنوان مکان زیارتی به ثبت رسیده و در چند سال اخیر عملیات ساختمانی بقعه سید حسین رضوی آغاز شده و نیازمند معرفی بیشتر و ارائه امکانات مطلوب تری است که توسط اوقاف و امور خیریه در حال پیگیری است .

او خاطر نشان کرد: اگر با برنامه ریزی تورهای سیاحتی فقط پنج درصد از زائرین و توریست های مشهد برای بازدید از این منطقه در قالب تور جام گردی ساماندهی شوند سالانه حداقل از مجموع ۲۵ میلیون زائر یک و نیم میلیون سهم این شهرستان می شود که برای منطقه تولید سرمایه و ثروت خواهد کرد.

انتهای پیام// س ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.