استاندار قزوین گفت: حل مشکلات و احیای واحد‌های تولیدی در اولویت برنامه‌های سال جاری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری گفت: حل مشکلات و احیای واحد‌های تولیدی ، بهبود فضای کسب و کار، کوتاه سازی فرایند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری، پیاده سازی دولت الکترونیک، برون سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی و کاهش تصدی گری دولت در استان از جمله مواردی هستند که در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری خواهند شد.

وی اضافه کرد : در اولین اقدام کاری در سال جاری از یک واحد تولیدی که حدود هفت سال تعطیل بود و مجددا به چرخه تولید بازگشته است بازدید کردیم.

زاهدی افزود: مقام معظم رهبری شعار امسال را رونق تولید قرار دادند و علاوه بر شعار امسال در روز‌های پایانی سال ۹۷ بیانیه گام دوم انقلاب را نیز صادر کردند.

استاندار با اشاره به اقداماتی که باید برای اجرای این بیانیه و شعار سال انجام شود، افزود: توجه به موازین قانونی و اسناد بالادستی، قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه ۹۸ و سایر قوانین از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قانون رفع موانع تولید باید برای رسیدن به اهداف این دو راهبرد حتما مورد توجه قرار گیرند.

زاهدی ادامه داد: باید همه سازمان‌ها علاوه بر کارگروه ها، شورا‌ها و ستاد‌ها تک تک برای خود برنامه ریزی داشته باشند و با مطالعه گاوم دوم و هدف قرار دادن رونق تولید با کمک گیری از دانشگاه ها، مراکز علمی، ائمه جمعه و جماعات برای رسیدن به اهداف تعیین شده تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین مساله برای رونق تولید سرمایه گذاری است، افزود: اگر سرمایه گذاری در اقتصاد صورت گیرد رونق تولید نیز به بار خواهد آمد و باید دستگاه‌های اجرایی به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

استاندار با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های رونق تولید ملی توجه به بخش خصوصی است، افزود: دولت باید خود را از تصدی گری خلاص کند و بخش عمده این مساله به قوه مقننه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد که باید آن را پیگیری کنند.

زاهدی گفت: دولت هرچقدر تصدی گری را کاهش دهد بیشتر به اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم رسید.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: اگر در این بارندگی‌ها سد نهب آبگیری نمی‌شد و رودخانه‌های باراجین، ارنجک و یالیان با دبی بالا هدایت نمی‌شدند، شاید الان شاهد حوادث بسیار تلخ تری می‌بودیم.

زاهدی افزود: کار فکری و تعامل خوبی میان دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفت و همه مدیران، شهرداران، بخشداران و نیرو‌های مسلح پای کار بودند.

استاندار اضافه کرد:در این میان تردد مسافران نوروزی را در سطح جاده‌های استان نیز داشتیم که باید دستگاه‌های خدمات رسان علاوه بر کنترل سیل به آن‌ها نیز خدمات دهند و همین موضوع کار را دشوارتر می‌ساخت.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای اداری قزوین

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار