در مراسمی با حضور مشاور امور استان‌های وزارت صمت، سعید نبیل به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین معرفی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر موفق، مشاور معاون امور حقوقی و استان‌های وزارت صمت در مراسم معارفه رییس جدید سازمان صمت قزوین گفت: با توجه به تحریم‌ها و دست رسی به مواد اولیه کار تولید بسیار سخت بود، اما با پشتکار جوانان این مرز و بوم و بخش خصوصی بسیاری از موانع تا کنون برداشته شده است.

وی استان قزوین را یکی از مهمترین استان‌های کشور در بخش اقتصاد دانست و گفت: در این استان نزدیک به ۴ هزار پروانه صنعتی وجود دارد که نشان از عزم بالای تولید کنندگان آن است.

وی افزود: استان قزوین دارای ۱۸۰۰ جواز تاسیس است که حدود ۴۰۰ جواز بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت:: پیش بینی می‌کردیم که امسال رقم صادرات استان به ۴۵۰ میلیون دلار برسد، اما با جدیت و تلاش مدیران استان و صنعتگران و تولید کنندگان این رقم به ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است.

حبیبی معاون اقتصادی استاندار گفت: خروج آمریکا و هم پیمانانش باعث ایجاد مشکلاتی در کشور و استان شد، اما ما نشان خواهیم داد که از این مشکات عبور خواهیم کرد.

وی سازمان صنعت و معدن و تجارت را یکی از کلیدی‌ترین ساز مان‌های استان دانست و گفت: استان قزوین جزو قطب‌های اقتصادی کشور است که سازمان صنعت و معدن در استان قزوین نبض اقتصاد محسوب می‌شود.

زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت:: تولید کننده و صادر کننده به غیر از فعالیت اقتصادی نباید دغدغه دیگری داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز از ظرفیت اصناف کمتر استفاده می‌شود و این موضوع باید در دستور کار استان قرار بگیرد چرا که در این بخش پتانسیل خوبی داریم.

زرآبادی افزود: استان قزوین به خاطر معادنی که دارد از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و باید بیش از پیش از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در شرایطی از تاریخ کشور هستیم که هر یک از ما می‌توانیم برای رفع معضلات کشور و استان کمک کننده باشیم.

وی افزود: کشور ما به نوعی تنها است، اما ما می‌توانیم در سایه اتحاد و هم دلی کشور را بسازیم.

انتهای پیام/ک

معارفه رییس جدید سازمان صمت قزوین

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.