دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی گفت: از ابتدای نوروز، یک‌میلیون و ۷۹۷ هزار و ۸۰۰ مسافر وارد استان شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت:این تعداد مسافر با مجموع ۴۴۹ هزار و ۱۷۶ دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شدند.

یزدان پناه میزان اقامت مسافران در استان از ابتدای نوروز تاکنون را نیز ۴۰ هزار و ۶۷۱ نفر برشمرد.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۲ هزار و ۸۳ نفر در هتل، ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی، ۱۴۳ نفر در هتل‌آپارتمان، ۲ هزار و ۷۹ نفر در مهمان‌پذیرها، ۳ هزار و ۱۵۹ نفر در خانه مسافرها، ۱۵ هزار و ۴۴۹ نفر در اقامتگاه‌های موقت، ۱۳ هزار و ۶۲ نفر در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش و مابقی سایر اقامتگاه‌ها را برای اقامت انتخاب کرده‌اند.

یزدان پناه در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه‌های مختلفی در منطقه دشت، آشخانه، شیروان، فاروج، بجنورد و بابا امان با حضور ۲۰ راهنما تدارک دیده‌شده است که با ارائه بروشور و راهنمایی‌های مختلف مسافران را با ظرفیت‌های گردشگری استان آشنا می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از نوروزگاه‌ها به‌عنوان فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ و آداب‌ورسوم استان یادکرد و گفت: در این راستا تاکنون بیش از ۸۰ مراسم آیینی نوروز گاه در نقاط مختلف استان برگزارشده است.

انتهای پیام / م


ورود بیش از یک میلیون مسافر به خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.