مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در ۱۱ فروردین‌ماه امسال، ۱۸ هزار و ۳۸۵ مسافر و گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که امسال، ۱۸ هزار و ۳۸۵ مسافر و گردشگر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی این استان بازدید کردند، گفت: از این تعداد، ۹ هزار و ۶۰۱ نفر از جاذبه‌های تاریخی-فرهنگی، ۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۱۵۱۰ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز استان بازدید داشتند.

وی با اشاره به ورود ۱۲۱ هزار و ۴۰۶ مسافر به خراسان شمالی افزود: درمجموع ۳۰ هزار و ۴۸۹ وسیله نقلیه روز گذشته به استان وارد شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در نوروز ۹۸ درمجموع ۱۷۸ واحد رستوران، مهمان‌پذیر، سفره‌خانه سنتی، هتل، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بومگردی با ظرفیت ۹۴۱ تخت در استان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

یزدان پناه با اشاره به اینکه ۱۵۰ مدرسه استان برای اسکان فرهنگیان آماده‌سازی شده، تصریح کرد: همچنین فضا‌هایی برای استقرار مسافر در شرایط اضطرار در مساجد، حسینیه‌ها و سالن ورزشی در کلیه شهرستان‌ها به صورت آماده در نظر گرفته‌شده است تا در صورت نیاز از این ظرفیت‌ها برای اسکان مسافر استفاده شود.

انتهای پیام / ب

بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.