مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در سه روز گذشته تعطیلات نوروز حدود هزار و ۱۰۰ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، قاسم طالب زاده مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: بیشترین بازدید‌ها از موزه مردم شناسی عمارت مفخم بوده است.
وی گفت: با توجه به بارندگی‌های نوروز امسال و وقوع سیل در مسیر جنگل گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی میزان بازدید‌ها از موزه‌ها کاهش داشته است.
وی با اشاره به وجود پنج موزه مردم شناسی در شهرستان‌های بجنورد، جاجرم، فاروج و موزه تاریخ شهر شیروان و قلعه جلال الدین گرمه، ابراز امیدواری کرد و افزود: در روز‌های باقی مانده از نوروز امسال وضعیت بازدید از موزه‌ها بهبود یابد.
طالب زاده اظهار داشت: امسال موزه باستان شناسی عمارت مفخم بجنورد به دلیل آسیب‌های سازه‌ای وارد آمده در زلزله و احتمال بروز خطرات تعطیل بود و مجوز لازم برای راه اندازی و بازدید در ایام عید نوروز را دریافت نکرد.
طالب زاده با اشاره به نگهداری ۶ هزار شی تاریخی در این موزه، گفت: هم اینک افزون بر یک میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه و اجرای این پروزه در سازمان پیش بینی شده که ۶۰۰ میلیون ریال آن فقط برای اجرا است.
وی افزود: با پایان یافتن مطالعات اجرای این پروژه در صورتی که نیاز به اعتبارات بیشتر برای اجرا باشد بودجه لازم تخصیص می‌یابد.
مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر بخش آیینه خانه عمارت مفخم نیز در اثر زلزله سال گذشته آسیب‌هایی دیده که نیازمند تامین اعتبار به منظور بازسازی است.
انتهای پیام/ط


بازدید از موزه مردم شناسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.