امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر در جامعه‌ای اهداف انبیاء و آنچه برای آن مبعوث شده‌اند محقق شود، مدینه فاضله شکل می‌گیرد.

تشکیل مدینه فاضله هدف بعثت پیامبرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: اگر در جامعه‌ای اهداف انبیاء و آنچه برای آن مبعوث شده‌اند محقق شود، مدینه فاضله شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بشر با اتکا به عقل خود نمی‌تواند به ساحت خداوند برسند و بفهمد که در دنیای دیگر چه می‌گذرد، افزود: اگر تمام بشریت با یکدیگر جمع شوند، توان پاسخ دادن به سوالات بنیادی را نخواهند داشت، بنابراین خداوند پیامبرانی را برای آن‌ها فرستاد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر را خدا برگزید و فرستاد تا بشر دو جمله را باور و درک کند، تصریح کرد: این دو جمله عبارت است از اینکه عبودیت تنها برای خداست و دوم اینکه باید از طاغوت و طغیان‌گر‌ها دوری کرد.

وی با بیان اینکه امروز تمدن غربی و سبک زندگی آن دعوت به ذلالت می‌کند که حکم طاغوت را دارند و باید از آن اجتناب کرد، ادامه داد: برخی از دولت‌های غربی و شبکه‌های ماهواره‌ای ذلالت را ترویج می‌کنند و به دنبال گمراهی انسان‌ها هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام ظرف ۲۳ سال تحول بزرگی در جامعه ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های حضرت محمد (ص) به شکلی است که انبیاء گذشته آن‌ها را نداشتند، به طوری که عربستان و منطقه را متحول کرد، به طوری که پس از رحلت ایشان ۷ میلیون نفر مسلمان بودند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام به دلیل ظرفیت آموزه‌های دین اسلام و قرآن توان هدایت جوامع را داشتند گفت: دومین دلیل موفقیت حضرت رسول (ص)، شخصیت ایشان به عنوان مسؤول جامعه است که مرفه بی‌درد نبودند، بلکه از جنس مردم بودند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ایشان وقتی می‌دیدند جامعه گرفتار است خود نیز احساس گرفتاری می‌کردند و با مردم همدرد بودند، افزود: مسؤول جامعه نمی‌تواند وقتی مردم درگیر گرفتاری و سیل هستند، راحت بخوابد؛ اگر مسؤولی چنین نیست ربطی به دین، انقلاب و نظام ندارد، بلکه مشکل جایی دیگر است.

وی با بیان اینکه نگاه اجتماعی اسلام این است که مردم با افراد مصیبت‌زده همراه شوند، افزود: بلا‌های طبیعی حتی اگر بلا باشند در دل خود رحمت الهی هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه اگر گاهی اوقات کشتی زندگی به تلاطم افتاده است، خداوند این اقدام را انجام داده که مردم به یاد او بیفتند، تصریح کرد: امروز مردم گلستان و لرستان دچار آسیب شده‌اند و نیاز به کمک دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسؤولان همدان در سطوح مختلف برای جلوگیری از بحران تلاش بسیاری کردند، ادامه داد: بارش‌های سنگینی در استان رخ داد و آسیب‌هایی وارد شد، اما مشکل حادی رخ نداد.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید آسیب‌هایی که وارد شده شناسایی و برطرف شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با مردم همراه شوند و مشکلات آن‌ها به ویژه در بخش کشاورزی و حاشیه‌ها بررسی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌ها به حاشیه‌های شهر مربوط است، گفت: بخش‌های کمتر برخوردار که قبلاً چندان مورد توجه قرار نگرفته است، باید بیشتر دیده شود و در توسعه شهری این مناطق مورد توجه قرار گیرند.

شعبانی با اشاره به اینکه مسیر‌های بین‌المللی کمک به مردم سیل‌زده توسط آمریکا مسدود شده است، اظهار کرد: دولتی که حقوق بشر را فریاد می‌کند، بزرگترین ناقض حقوق بشر است، خودش مشکلات بسیاری دارد و ایران را به بی‌مدیریتی متهم می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا فقط با غول‌های رسانه‌ای‌اش شرایط را طوری دیگری و به نقع خود القا می‌کند، افزود: وقتی یک جاسوس را در داخل کشور می‌گیرند صدای او بلند می‌شود، برخی از افراد نیز متأسفانه با این صدای ناحق همراه می‌شوند.

انتهای پیام/د.ا

هدف بعثت انبیا را تشکیل مدینه ی فاضله و تربیت انسان های کامل  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.