نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: فرماندهان ارتش و سپاه در حادثه سیل گلستان حضور داشتند که این تلاش ،هماهنگی و همدلی جای تقدیر و تشکر دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش جمعه در گرگان گفت: امسال تقریبا اکثریت کشور گرفتار سیل پرخسارت شد و استان ما هم یکی از استان‌های بود که موجب سیل ویرانگر شد و هنوز بعضی از شهر‌های استان مانند گمیشان و آق قلا آبگرفتگی دارد.

وی ادامه داد: در این سیل همه نیرو‌ها و مقامات نظامی، انتظامی و دولت حضوریافتند و پیگیری کردند و مشکلات را از نزدیک دیدند.

نماینده، ولی فقیه در گلستان افزود: فرماندهان ارتش در این حادثه حضور داشتند که این تلاش هماهنگی و همدلی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: مخصوصا روز ۱۳ فروردین، رهبر انقلاب تمام مسولین را که در این مشکل ورود کردند به حضور خواستند که گزارشی از سیل ارائه دهند.

وی گفت:البته یه همچین سیلی ضعف‌هایی ممکن است در کنارش داشته باشد که این نکته باید بررسی شود که خدای نکرده در این حادثه کوتاهی کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ایرانی‌هایی که خارج از ایران زندگی می‌کنند شروع به سیاه نمایی کردند افزود: با اینکه همه مردم دیدندکه مسولین کشوری در این حادثه حضور داشتند، اما با سیاه نمایی خواستند تا دولت، نظام و حکومت اسلامی را زیر سوال ببرند.

آیت الله نورمفیدی افزود: در داخل هم بعضی‌ها با آن‌ها همنوا شدند مخصوصا آن‌هایی که نشستند و خواستند مچ نظام جمهوری اسلامی را بگیرند و سیاه نمایی کنند که در داخل هم یک عده‌ای با آن‌ها همنوایی کردند که این نهایت بی انصافی است.

وی گفت: به جای اینکه آلام مردم را تسکین دهند و مردم را دلگرم کنند به تهمت زدن روی آوردند و به این و آن، حرف‌های بی ربط نسبت دادند و این موضوع بنزینی شد بر روی آتش مردم و خواستند آن را شعله ور‌تر کنند.

وی گفت: در حالی که دنیا امروز مانند یک کف دست و یک دهکده می‌ماند مگر در آمریکا، آفریقا، چین، ژاپن سیل و طوفان وزلزله اتفاق نمی‌افتد آن‌ها چه کار می‌کنند شما نشستید که مچ نظام اسلامی را بگیرید.

وی با اشاره به اینکه، ۱۵ سال قبل در منطقه‌ای در آمریکا طوفان و سیل اتفاق افتاد گفت: هنوز بعد از ۱۵ سال آب و برق این منطقه قطع است که زندگی برای مردم این منطقه دشوار است که عده‌ای به خاطر همین شهر و خانه خود را رها کردند و رفتند به جا‌های دیگر تا زندگی کنند.

وی گفت: مردم آن منطقه هنوز به امید اینکه مسولین آمریکایی بیایند و از نزدیک آنچه را بر سرشان آمده ببینند و شاهد باشند، اما در اینجا همان روز‌های اول رییس جمهور و وزرا، فرماندهان ارتش و سپاه نیروی انتظامی آمدند و هنوز هم پای کار هستند و مشغول کارند تا مشکل را حل کنند حتی دستگاهی را با ۳ فروند هواپیما به استان آوردند.

نماینده، ولی فقیه در گلسستان گفت: این دستگاه توان خیلی بالایی برای لایروبی کردن دارد و با اینکه این همه زحمت و تلاش می‌شود، چرا سیاه نمایی می‌کنید شمایی که مفتون غرب هستید و غرب برایتان آرمان و شهر فاضله است برخی از مردم آن منطقه از آمریکا هنوز بعداز ۱۵ سال از این موضوع خلاص نشدندو این چه رفتار و نگاهی است.
 
وی با اشاره خسارات وارده سیل گفت: این خسارات بسیار سنگین است همانطوری که در جنگ اگر مردم نبودند قطعا نیرو‌های رسمی نمی‌توانستند در این جنگ پیروز شوند اینجا نیز اینچنین است و نیاز است مردم پشتیبانی کنند تا این مشکل را به زودی حل کنند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه ماه شعبان را در پیش رو داریم گفت: این ماه با برکت است که انسان را خود را برای ماه مبارک رمضان مهیا کند و آن چیزی که در این ماه تاکید شده روزه است که امیرالمومنین فرمود: من روزه ماه مبارک شعبان را ترک نکردم.
انتهای پیام/م
 

صحبت های نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه های نماز جمعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.