جلسه شورای تامین و ستاد بحران گلستان با حضور آیت الله نور مفیدی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان با اشاره به ورود سامانه ناپایدار دیگری از اواخر وقت امشب به گلستان و احتمال ذوب شدن برف در ارتفاعات و ورود به سمت قره سو و گرگانرود، اولویت اول برای خروج از این بحران را هدایت آب به سمت دریا و برقراری مسیر‌های دسترسی بیان کرد.

وی  افزود: تصمیم گرفتیم در شمال شهر گمیشان کانال‌های موجود را به کانال رهبری و کانال صفاایشان پس از لایروبی کانال‌ها اتصال دهیم.

میرمحمد غراوی گفت: نیرو‌های سپاه و ارتش با بسیج همه امکانات و تجهیزات در حال لایروبی مسیر انتهایی گرگانرود و روان سازی حرکت سیلاب به سمت دریا بوده و تاکنون اقدامات موثری را در این حوزه انجام داده اند.

غراوی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان بنادر دستگاه‌های بارج برای لایروبی از سمت دریا به منطقه اعزام خواهد شد تا هدایت آب به سمت دریا با سرعت بیشتر انجام شود.
 
وی گفت: عملیات ترمیم، لوله گذاری و نصب پل‌های فلزی در مسیر‌های دسترسی به مرکز شهرستان از اقدامات در حال انجام سپاه و ارتش است.

آیت اله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان هم ضمن پرهیز از موازی کاری از مردم خواست: با ستاد مدیریت بحران استان همکاری کنند.
 
وی گفت: تصمیماتی گرفته شد و قرار بر این شد اقداماتی هم انجام شود تا آب زودتر از استان خارج شود.

امام جمعه گرگان گفت: به علماء و مردم حاضر در منطقه، چه منطقه ترکمن نشین و چه فارس نشین باید تذکر داده شود که با مدیریت بحران همکاری شود و اینگونه نباشد تصمیماتی که این مجموعه گرفتند مردم به آن‌ها عمل نکنند و کار‌هایی انجام دهند که مشکلات دو برابر شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: همه علمای شیعه و سنی منطقه با مدیریت بحران همکاری کنند و اگر مسئولان امر خواسته‌ای از مردم داشتند، مردم به عنوان نیروی پشتیبانی وارد میدان شوند و از کار‌های سرخود بپرهیزند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری همه از ارتش و سپاه گرفته تا نیروی دریایی و مردم و ... این مشکل سریع‌تر حل شود.
 
منبع: صدا و سیما
 
انتهای پیام/م
 
 

از موازی کاری پرهیز شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.