فرمانده انتظامی شهرستان ریگان اقدامات پیشگیرانه را مهم‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت دانست و هشدار‌هایی داد.

اقدامات پشگیرانه برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ حمیدرضا تاج آبادی؛ فرمانده انتظامی شهرستان ریگان گفت:سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت، افرادی هستند که از مهارت و سرعت عمل بالایی برای راه‌اندازی و روشن کردن وسایل نقلیه از قبیل: قطع سیستم هشداردهنده، بازکردن قفل و زنجیر برخوردار بوده و پس از مبادرت به سرقت با انجام جعل اسناد و مدارک اقدام به فروش می‌کنند.

وی افزود:بالا بودن امنیت این وسایل نقلیه و یا نصب لوازم ایمنی و بازدارنده بر روی آنها، تاحد زیادی باعث می‌شود تا از سرقت این نوع وسایل نقلیه چشم‌پوشی کنند، زیرا حتی حرفه‌ای‌ترین سارقان خودرو و موتورسیکلت به دنبال سرقت‌های کم دردسر هستند.

سرهنگ تاج آبادی در خصوص سرقت لوازم موتورسیکلت، نیز از آن به عنوان پرشمارترین جرم نام برد و گفت: وقوع این نوع سرقت‌ها با خرید اموال مسروقه لوازم داخلی خودرو کاملاًدر ارتباط است.

وی تصریح کرد:متاسفانه خرید اموال مسروقه سبب ادامه فعالیت مجرمانه سارقان لوازم موتورسیکلت می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان به مالکان و موتورسیکلت توصیه کرد: از پارک و موتورسیکلت خود در محیط‌های خلوت و تاریک و یا در یک نقطه بهمدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه فراهم می‌کند خودداری کنند.

وی بیان داشت:هرگز سوئیچ وسیله نقلیه خودرا به عناوین مختلف مانند امتحان کردن، تشخیص نقص فنی، ساخت سوئیچ یدکی و نظایر آن به افراد ناشناس واگذار نکنید و وسیله نقلیه خود را در حضور افرادناشناس به بهانه خرید رها نکنید.


انتهای پیام/س

مهم‌ترین گام برای مبارزه با وقوع سرقت موتورسیکلت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.