فرماندار دیلم گفت: ۳۲ درصد مسافران ورودی‌ استان بوشهر در نوروز مربوط به شهرستان دیلم است که بیشترین ورودی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دیلم با هزار و ۷۲۱ کیلومتر مربع مساحت، شمالی‌ترین شهرستان استان بوشهر است. این شهرستان از شمال به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، از شرق به استان فارس، از جنوب به شهرستان‌ گناوه و از غرب به خلیج فارس محدود می‌شود.

شهرستان دیلم از دو بخش مرکزی و امام حسن تشکیل شده و دارای ۳۶ روستا و دو شهر با نام‌های امام حسن و دیلم است.

بیشترین مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد استان شده‌اند

براساس سرشماری سال ۹۵، شهرستان دیلم ۳۵ هزار نفر جمعیت دارد.

فاصله بندر دیلم مرکز این شهرستان تا مرکز استان بوشهر ۲۰۰ کیلومتر است.

ویژگی‌های شهرستان دیلم

شهرستان دیلم قدمت طولانی دارد که آثار تاریخی متعدد در این شهرستان گواه این موضوع است. شهر‌ باستانی سینیز در ۲۵ کیلومتری جنوب مرکز این شهرستان و بندر مهروبان در ۲۴ کیلومتری شمال شهر دیلم قرار دارد.

بندر حماد هم دیگر اثر تاریخی این شهرستان است که در آن زیرساخت‌هایی مثل آلاچیق، سرویس بهداشتی، رستوران، امکان اقامت برای گردشگران مهیا شده است.

بیشترین مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد استان شده‌اند

ساحل، قلعه آقا خان در روستای حصار بخش امام حسن در ۲۳ کیلومتری دیلم، بوستان‌های جنگلی بیدو در ۱۷ کیلومتری شمال شرق و عامری در ۱۵ کیلومتری شمال این شهر از دیگر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهرستان دیلم به شمار می‌رود.

بیشترین مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد استان شده‌اند

منطقه نقتی بهرگان یکی از مناطق نفت فلات قاره ایران است که در کنار شهر امام حسن در شهرستان دیلم  قرار دارد و از سال ۱۳۳۰ و با کشف نفت در این منطقه در ردیف مناطق نفتی کشور قرار گرفته است.

کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در این منطقه با تلاش شبانه روزی خود نقش موثری در تولید نفت از میدان‌های نفتی در عمق خلیج فارس ایفا می‌کنند.

بیشترین مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد استان شده‌اند

بهرگان اولین نقطه در خلیج فارس بود که توسعه یافت و در رقابتی چشمگیر با عربستان، میزان قابل توجهی نفت از آن استخراج شد.

بخش خشکی وظیفه تدارک و پشتیبانی از سکو‌های تابعه را بر عهده دارد؛ نفت تولیدی در سکوی بهرگانسر نیز، به وسیله خط لوله دریایی (see line) به خشکی منتقل و پس از تصفیه با خط لوله به جزیره خارگ برای صادرات انتقال داده می‌شود.

اقتصاد بیشتر دیلمی‌ها بر پایه تجارت، صیادی، آبزی پروری و کشاورزی است و سالانه ۶۰ هزار هکتار زمین در این شهرستان زیر کشت می‌رود.

از غذا‌های محلی شهرستان دیلم می‌توان به دوقوس ماهی، قلیه ماهی و ماهی شکم پر اشاره کرد.

یکی از جاذبه‌های شهرستان دیلم مراکز خریدی است که طرفداران خاص خود را دارد.

بیشتر مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد این استان شده‌اند

فرماندار شهرستان دیلم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: ۳۲ درصد مسافران ورودی‌ استان بوشهر در نوروز مربوط به شهرستان دیلم است که بیشترین ورودی بوده است.

عبدالامیر قاسمی بیان کرد: دیلم به علت مجاورت با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، دروازه ورودی استان بوشهر در شمال این استان به شمار می‌رود و در نوروز هر سال محل اقامت و عبور بسیاری از مسافرانی است که می‌خواهند علاوه بر دیلم به نقاط مختلف استان بوشهر سفر کنند.

بیشترین مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد استان شده‌اند

وی ادامه داد: در نوروز ۵۸۰ هزار نفر از مکان‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه از در روزهای گذشته از تعطیلات نوروزی، دو هزار و ۴۰۰ نفر در مدارس، اقامتگاه‌های موقت و مراکز اقامتی شهرستان دیلم اسکان داشتند، افزود: تغییری محسوسی در آمار‌ها نسبت به سال گذشته وجود ندارد.

بیشترین مسافران نوروزی استان بوشهر از دیلم وارد استان شده‌اند

قاسمی با بیان اینکه تا کنون حادثه‌ای منجر به فوت در شهرستان دیلم رخ نداده است، گفت: دو مورد تصادف در تعطیلات نوروزی در این شهرستان اتفاق افتاد که دو مصدوم داشت و آن هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

او یادآور شد: در نوروز، فرمانداری هم با چهار گشت نامحسوس با هماهنگی پلیس راه شهرستان در نظم جاده‌ها نقش موثری داشته است.

شهرستان دیلم تا آخرین روز تعطیلات نوروزی میزبان مسافران خواهد بود.

علیرضا بحرانی اقبالی

انتهای پیام/ک

بازدید ۵۸۰ هزار نفر از مکان‌های طبیعی و تاریخی شهرستان دیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.