مدیر کل امور حقوقی و مجلس آموزش و پرورش از تعیین تکلیف ۱۵ مدرسه قلع و قمعی خبر داد.

تعیین تکلیف ۱۵ مدرسه قلع و قمعی در کشور/ وصول بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت از مستنکفین از خدمتحجت‌الاسلام و المسلمین تیمور علی عسگری مدیر کل امور حقوقی و مجلس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای مدارس قلع و قمعی و استیجاری اظهار کرد: طی ۱۱ ماه گذشته ۲ هزار و ۹۴۰ مورد مستند سازی املاک و اراضی فاقد سند در آموزش و پرورش را ساماندهی کردیم و اسناد آن مستند سازی شد.

وی ادامه داد: در حوزه تعیین تکلیف مدارس قلع و قمعی و استیجاری هم ۱۵ مورد وجود داشت که ساماندهی این موارد را در دستور کار داشتیم و با توجه به پیگیری‌های انجام شده این مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری با اشاره به اینکه باید استانداران و دستگاه‌های مربوطه هماهنگی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند اظهار کرد: با هماهنگی بین دستگاه‌ها برای تعیین تکلیف اراضی و املاک آموزش و پرورش به نتایج بهتری دست می‌یابیم.

سازوکار ساماندهی املاک مازاد در آموزش و پرورش

مدیر کل امور حقوقی و مجلس آموزش و پرورش درباره ساماندهی املاک مازاد در آموزش و پرورش بیان کرد: طبق مجوز مجلس آموزش و پرورش املاک مازاد و مدارس فرسوده‌ای که نیاز به ساخت ندارد در اختیار خواهد گرفت و برای پیشبرد این موضوع باید دفاتر حقوقی را فعال کنیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته گفت: ۲۳ هزار و ۲۵۷ مشاوره حقوقی و حمایت از حقوق فرهنگیان را در کارنامه کاری خود داریم همچنین ۱۱ هزار ۳۵۱ مورد دفاع از حقوق آموزش و پرورش داشتیم  که اغلب این موارد در مواجهه با  رای‌های دیوان عدالت اداری بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی عسگری به وصول خسارت از مستنکفین از خدمت اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال خسارت از این افراد طی یکسال گذشته اخذ شده است همچنین از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌توان به آموزش کارکنان دفاتر امور حقوقی و وزاتخانه اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار