مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: عرصه‌های موقوفه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: عرصه‌های موقوفه با هدف کمک به رونق تولید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: این اداره کل برای تحقق شعارسال ۹۸ برنامه‌ریزی کرده و عرصه‌های موقوفه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به نامگذاری سال نو به سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف هم وظایفی به عهده دارد و برنامه‌های برای این بخش تعریف کرده است و در سال گذشته نیز در تحقق حمایت از کالای ایرانی، این سازمان ورود خوبی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: سازمان اوقاف در سال جدید نیز در بحث رونق تولید، برنامه‌هایی در دستورکار قرار داده است، خصوصا در عرصه کشاورزی تامین علوفه و مایحتاج ارزاق عمومی مردم که بخش زیادی از اراضی موقوفات کشاورزی است برنامه‌های ویژه‌ای برای آن تعریف شده است.

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی گفت: از دیگر برنامه‌هایی که در این راستا می‌توان به آن اشاره کرد؛ حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان در حوزه موقوفات در اختیار این سازمان است که اجرای آن در مرکز شروع شده و در سایر استان‌ها انجام شده و در این استان نیز برنامه‌های لازم صورت گرفته است.

وی از آموزش صنایع دستی در استان را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در سال جدید عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها به‌صورت بومی در استان آغاز شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: به منظور کاهش هزینه‌ها، از برخی از مراکزی در اختیار اوقاف از قبیل حسینیه‌ها به عنوان محلی برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش تولید استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی افزود:در عرصه تولید، می‌توانیم عرصه‌های موقوفه را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم که نقش زیادی در کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.
انتهای پیام/ر

آموزش صنایع دستی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.