مسئولان سپاه کربلای مازندران برای کمک به بازسازی سردهنه‌های زراعی و لایروبی رودخانه‌های مازندران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران در جلسه مشترک آب منطقه‌ای مازندران با سپاه کربلای مازندران با اشاره به نقش سردهنه‌ها در تامین آب زراعی استان گفت: از ۲/۵ میلیارد متر مکعب آب سطحی که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود ۱/۵ میلیارد آن از طریق سردهنه‌ها تامین می‌شود و این امر نشان دهنده‌ی وابستگی استان به این سردهنه‌ها است.

 وی افزود: بازسازی و مرمت ۷۰۰ سردهنه تخریب شده در سیل اخیر که یکی از نگرانی ها‌ی مردم است که باید در بازه زمانی نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت همه آن‌ها انجام گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران بازسازی سردهنه‌ها را یکی از اولویت‌های اصلی و فوری اضطراری این شرکت برشمرد و گفت: بازسازی این تاسیسات ضمن آن که از اقدامات ضروری بعد از سیل می‌شود یک کار اقتصادی اجتماعی است.

سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اعلام آمادگی سپاه کربلا برای کمک به سیل زدگان گفت: سپاه استان تمام توان خود را برای انجام این مهم به کار خواهد گرفت و همواره حضور دائم در امر کمک رسانی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد هر سپاه استان‌های همجوار نیز برای این امر مهم کمک بگیریم، افزود: نگاه ما در انجام این طرح‌ها صرفا خدمت رسانی به مردم سیل زده استان است و سعی ما این است با کمترین هزینه ممکن کار‌ها را به نحو مطلوب انجام دهیم.

رازجویان معاون انور هماهنگی استانداری مازندران هم در این جلسه با قدردانی از تلاش سپاه کربلای مازندران و همچنین مجموعه آب استان در امر کمک رسانی به سیل زدگان گفت: بازسازی سردهنه‌ها و همچنین انجام لایروبی در بازه‌های خاص سیل زده در اولویت برنامه‌های اجرایی استان قرار دارد که تلاش داریم از همه ظرفیت‌ها به ویژه سپاه کربلای استان که از ناوگان پشتیبانی مناسب برخوردار است، بتوانیم با اقدامات موردنیاز را جهت کمک رسانی به مردم سیل زده انجام دهیم.

لازم به ذکر است؛ در این سیل ۷۰۰ سردهنه سنتی و ۶۹ سردهنه مدرن آسیب دیدند که برای بازسازی آن‌ها نیاز به ۱۸ دستگاه بیل مکانیکی ۲۲ دستگاه بولدوزر و لودر و ۱۷ دستگاه کامیون است.

انتهای پیام/ م

آمادگی سپاه کربلای مازندران برای کمک به مردم سیل زده

برچسب ها: بحران آب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.