مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از مردم و مسافران خواست‌ از اسکان در حاشیه و حریم رودخانه‌های استان پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران از مردم و مسافران خواست با توجه به پیش بینی هواشناسی و ادامه بارش‌ها از اسکان در حاشیه و حریم رودخانه‌های استان پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه سیل در مناطق میانی و دشت‌ها سبب آبگرفتگی شد، افزود:در مناطقی که سد احداث شده است مشکلی در مناطق پایین دست نداشتیم و سیلاب در مناطق پایین سد آیت الله صالحی (سد البرز) مهار شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران میزان آب ورودی در سد آیت الله صالحی ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه عنوان کرد و گفت:آب با حجم ۵۰ متر مکعب در پایین دست رهاسازی شد.

یخکشی با اشاره به وضعیت مناسب آب ذخیره شده پشت سد‌های مازندران در سال آبی پیش رو افزود:سد شهید رجایی، گلورد و البرز آبگیری مناسب تری نسبت به پارسال داشته اند.

وی بر لزوم تخلیه مانداب‌ها در دشت‌ها و مناطق جلگه‌ای استان و آماده سازی اراضی برای شروع سال زراعی جدید تاکید کرد و گفت:ذخیره آبی در سد آیت الله صالحی به ۱۴۰ میلیون مترمکعب، در سد شهید رجایی به ۹۷ میلیون مترمکعب و در سد گلورد نیز با وجود آبگیری اولیه به ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه ۵۰۰ حلقه چاه آبی دارای مجوز بهره برداری در مناطق شرق مازندران وجود دارد. گفت:میزان ذخیره آبی در سفره آب‌های زیرزمینی و همچننین ذخیره آب‌های سطحی اندک بوده است و در برخی مناطق شرقی استان برخی ممنوعیت‌های کشت وجود دار، اما با ذخایر آبی چاه‌ها امکان کشت و زرع وجود دارد.

انتهای پیام/آ

سیل در کمین مسافران نوروزی

برچسب ها: هواشناسی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار