با برداشت آب ازلایه بالایی سد البرز، مشکلات آب آشامیدنی شهر‌های گروه الف. به حداقل می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالهی مدیرعامل آبفاشهری مازندران با اشاره به کمبود آب در شهر‌های گروه الف. که به دنبال افزایش کدورت آب سد البرز ایجاد شد، گفت: طی روز‌های آینده با برداشت آب ازلایه بالایی سد مشکلات آب شرب شهر‌های گروه الف. به حداقل خواهدرسید.

وی افزود: در شهرستان بابل به دلیل سیلابی شدن ورودی‌های سد البرز کدورت خروجی سد و ورودی به تصفیه خانه‌های اضطراری شهر‌های گروه الف شامل بابل، امیرکلا، بابلسر و هادیشهر به ۱۰۰ NTU رسید که در پی آن تصفیه خانه‌های اضطراری با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه ازمدارخارج شد.

عبدالهی با بیان اینکه ازمجموع ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه، ۵۰۰ لیتردرثانیه تولید شهر‌های مذکورکاهش و آب آشامیدنی بخشی ازمشترکین در شهر‌های بابل و بابلسر دچار افت فشار و یا قطع شد، گفت: برای تامین آب شرب مورد نیاز این مشترکان، روزانه بطور متوسط ۲۰ الی ۲۸ستگاه تانکر سیار در شهر‌های بابل، امیرکلا و بابلسر مشغول آبرسانی هستند و ۱۸۰۰۰بسته یک لیتری آب شرب نیز در شهر‌های بابل و بابلسر توزیع شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، ضمن اشاره به بهبود وضعیت آبرسانی در بابل و سایرشهر‌های گروه الف. نسبت به روز‌های گذشته، افزود: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان مقرر شد در روز‌های آینده با برداشت آب ازلایه بالایی سد البرز مشکلات آب شرب شهر‌های گروه الف به حداقل برسد.

عبدالهی خسارت بابل در اجرای خط جدید برداشت از لایه سطحی سد را ۵میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: با ورود سیل به داخل تاسیسات و ازمدارخارج شدن۹دستگاه الکترو پمپ در مجتمع آبرسانی سیمرغ و۲ دستگاه دیزل ژنراتور، آب شرب شهرستان‌های سیمرغ، جویبار، شهر بهنمیر و روستا‌های مسیر قطع شد که با تلاش اکیپ‌های فنی، الکترو پمپ‌های جایگزین ۳۰ کیلوات برای شهرسیمرغ، ۱۱۰ کیلووات برای شهرستان جویبار و روستا‌های مسیر و الکترو پمپ ۷۵ و۹۰ کیلووات برای شهر بهنمیر و روستاهای مسیر در ۷۲ ساعت نصب و راه اندازی شد و آبرسانی پایدار در حال انجام است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، میزان خسارت حاصل از سیل در سیمرغ را ۵۹ میلیارد ریال دانست و با اشاره به رانش زمین و شکستگی ۵.۱ کیلومتر شبکه توزیع در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: با تلاش همکاران فنی و واکنش سریع این شکستگی‌ها مدت ۲۴ ساعت اولیه برطرف شد.

عبدالهی افزود: در اثر رانش جاده اصلی زیراب به شیرگاه در منطقه کارسالار سوادکوه حدود ۱۰۰ متر خط انتقال دچار شکستگی و جریان انتقال آب از چشمه‌های دراسله و گلناب دره به شهرستان سوادکوه شمالی قطع شد که بلافاصله نیرو‌های امدادی واکنش سریع با تجهیزات لازم، از شهر‌های همجوار با هماهنگی به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر آبرسانی در سوادکوه شمالی از طریق چاه‌های موجود جایگزین انجام می‌شود، گفت: سیل دراین شهرستان ۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وسوادکوه شمالی ۳۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خسارت زد.

عبدالهی، از تخریب کامل ایستگاه پمپاژ در جویبار خبر داد و گفت: بارندگی و سیل در جویبار نیز ۲میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال خسارت برجای گذاشت.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با اشاره به خسارت ۳میلیارد و ۷۵۰میلیون ریالی به ۲ کیلومتر خطوط انتقال، یک کیلومتر شبکه توزیع و یک باب مخزن ذخیره آب در شهرستان بهشهر، افزود: در شهر ساری تلمبه خانه و خطوط انتقال فاضلاب به طول ۳۵ کیلومتر در مسیر انتهایی و حاشیه شهر بدلیل بارندگی شدید و سیلابی شدن رودخانه نیاز به لایروبی و شست و شو داشته و به ترانس ومنصوبات یک حلقه چاه جمعا ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ م

تامین آب آشامیدنی شهر‌های متاثر از سیلاب

برچسب ها: بحران آب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.