فرماندار دلفان گفت: تمامی امکانات شهرستان را برای سیلاب احتمالی روز‌های آینده بسیج کرده‌ایم، اما احتمالا پس از بارش‌های روز‌های آتی شاهد زمین لغزه‌های زیادی در دلفان باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حشمت بهمنی،فرماندار دلفان گفت: تمامی امکانات شهرستان را برای سیلاب احتمالی روز‌های آینده بسیج کرده‌ایم، اما احتمالا پس از بارش‌های روز‌های آتی شاهد زمین لغزه‌های زیادی در دلفان باشیم.


حشمت بهمنی بیان کرد: شهرستان دلفان یکی از مناطق پر بارش استان و حتی کشور است به طوریکه در سامانه بارشی هفته گذشته شاهد بارش بیش از ۱۵۲ میلی متری در این شهرستان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در شهرستان دلفان دو رودخانه خاوه و گچینه در مرکز شهر نورآباد به هم می‌پیوندند، افزود: به علت طلاقی این دو رود در مرکز شهر نورآباد خطر سیل در این منطقه بسیار بالا بوده، اما خوشبختانه در سیل هفته گذشته با مدیریت مناسب توانستیم خسارات را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهیم.

فرماندار دلفان اظهار کرد: پس از بارش‌های سیل آسا هفته گذشته شاهد بارش برف در دلفان بودیم و همین امر سبب رانش زمین در منطقه میر بک این شهرستان شد که در اثر این زمین لغزه مجبور به تخلیه سه روستا در این منطقه شدیم.

بهمنی با اشاره به این موضوع که ۲۰۰ خانوار روستا‌های تخلیه شده را در شهرستان اسکان داده‌ایم، تصریح کرد: تمامی امکانات شهرستان را برای سیلاب احتمالی روز‌های آینده بسیج کرده‌ایم، اما احتمالا پس از بارش‌های روز‌های آتی شاهد زمین لغزه‌های زیادی در دلفان باشیم.

وی تصریح کرد: شرکت امور آب منطقه‌ای استان در صورتیکه که رودخانه‌ها را به موقع لایه روبی کرده و از کشت و ساختمان‌سازی در حریم رودخانه جلوگیری می‌کرد بسیاری از این خسارات در استان ایجاد نمی‌شد.

فرماندار دلفان یادآور شد: طی روز‌های گذشته چهار باغ که درمسیر رودخانه قرار داشته‌اند را به سبب انحراف در جریان آب تخریب کردیم.

انتهای پیام/ب

انتقال ۲۰۰ خانوار دلفانی به مناطق امن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.