بنا به گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، پیونگ یانگ بازسازی پایگاه موشکی دوربرد خود را به اتمام رسانده و غنی‌سازی اورانیوم را از سر گرفته است.

کره جنوبی: پیونگ یانگ غنی سازی ارونیوم و بازسازی پایگاه موشکی را از سر گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سرویس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی بازسازی پایگاه موشکی دوربرد خود در دونگ چانگ ری را به پایان رسانده و عملیات غنی‌سازی اورانیوم را از سر گرفته است.

قانونگذاران کره جنوبی به نقل از سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در جلسه کمیته اطلاعاتی پارلمان این کشور اعلام کردند: پیونگ یانگ بازسازی این پایگاه موشکی دوربرد را از ماه فوریه سال میلادی جاری و از قبل از برگزاری نشست دوم میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام آغاز کرده بود.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی تاکید کرد: کره شمالی کار بازسازی را پیش از نشست هانوی آغاز کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی از جولای سال گذشته میلادی ظاهرا اقدام به جداسازی قطعات در پایگاه موشکی مذکور کرد. اقدامی که به دنبال اولین نشست سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور صورت گرفت. بازسازی پایگاه موشکی دوربرد کره شمالی گمانه زنی‌ها را در خصوص اقدامات موشکی این کشور به دنبال شکست دور دوم مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن افزایش داده است.

در گزارش سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی آمده است: به نظر می‌رسد کره شمالی غنی سازی اروانیوم در مجتمع هسته‌ای در یانگ بیون در شمال پیونگ یانگ را از سر گرفته است.

این گزارش یادآور شده است که کره شمالی عملیات یک راکتور هسته‌ای ۵ مگاواتی را در سال گذشته در مجتمع یانگ بیون متوقف کرده بود. بنا به گمانه زنی‌ها اگر چه کره شمالی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را به حالت تعلیق درآورده است، اما علیرغم مذاکرات خود با سئول و واشنگتن در راستای عاری سازی هسته‌ای شبه جزیره کره، برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گوشمالی ترامپ
۲۲:۳۱ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
به شخصه معتقدم بین آمریکا و کشورهای اروپایی تبانی صورت گرفته که آمریکا از برجام خارج می شود و تحریم میکند و اروپایی ها برجام حفظ ولی از تحریم تبعیت میکنند!
آخرین اخبار