دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی در تاریخ ۱۰ آوریل در واشنگتن دیدار و گفتگو خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در تاریخ ۱۰ آوریل سال جاری میلادی در واشنگتن با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این دو مقام قرار است درباره روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره با یکدیگر به گفتگو بپردازند. روز گذشته هم گزارش شد که کانک کیونگ ها، وزیر امور خارجه کره جنوبی برای مشارکت در نشست سازمان ملل و دیدار با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به نیویورک سفر کرده است.

وضعیت در شبه جزیره کره از زمانی که مقامات پیونگ یانگ و سئول در سال گذشته میلادی توافق‌هایی را برای حصول صلح و ثبات در منطقه امضا کردند و همچنین به دنبال نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور در ژوئن ۲۰۱۸، بهتر شده است.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی دومین نشست مشترک خود را هم در اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی در پایتخت ویتنام برگزار کردند. در این نشست هیچ توافقی حاصل نشد و دو طرف زودتر از زمان برنامه ریزی شده آن را به پایان رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار