مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۷۱۰ هزار و ۵۴۹ مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تاکنون وارد این استان شده و از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی منطقه دیدن کردند.

شمار مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان به ۷۱۰ هزار نفر رسیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ورود مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش داشت.

وی افزود: تمام تلاش‌ها برای معرفی استعداد‌ها و جاذبه‌های نهفته سیستان و بلوچستان بکار گرفته شده به طوریکه شاهد افزایش حضور گردشگران به این مناطق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گردشگردی در این استان مردمی شده است، گفت: امسال علاوه بر ۱۵۰ تاسیسات گردشگردی موجود استان به هزار مرکز جدید شامل واحد بوم گردی، خانه مسافر و اقامتگاه در روستا‌ها و شهر کنارک و چابهار مجوز موقت داده شده است.

وی برگزاری بیش از ۱۷۰ نوروزگاه در سیستان و بلوچستان را گامی مثبت در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه برشمرد.
جلالزایی ارائه نوروز کارت به مسافران نوروزی، برپایی نوروزگاه و بازارچه‌های صنایع دستی را از مهمترین اقدامات میراث فرهنگی برای فراهم کردن سفری لذت بخش و با کمترین هزینه به سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

سیستان و بلوچستان با ۲۰ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، بمپور، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

راز‌های سربه مهر آثار باستانی و تاریخی بیش از ۶ هزار ساله، قله‌های مرتفع با دامنه‌های سرسبز، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، روستا‌های گردشگری، سواحل دلنشین، بازار‌های سنتی و لوکس و کوه‌های مینیاتوری گوشه‌ای از زیبایی‌های استان سیستان و بلوچستان برای سفر‌های نوروزی است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

انتهای پیام/ع

ورود مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار