مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با ائمه جمعه از افزایش قابل‌توجه مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد در سال گذشته خبر داد.

میانگین سرانه ایتام از محل کمک حامیان به ۴۵۰ هزار تومان ارتقاء یافتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با ائمه جمعه شهر‌های استان زنجان با اشاره به اینکه کارکرد‌های این نهاد بر اساس حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی شکل‌گرفته و به جامعه هدف عرضه می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با گفتمان همدلی و کمک به همنوع زمینه مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد به‌منظور کمک به نیازمندان فراهم شود.
 
وی بابیان اینکه روحانیت معزز به‌ویژه ائمه جمعه نقش تأثیرگذاری در ایجاد فضای سبقت در خیرات و توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه دارند، افزود: با فضاسازی انجام‌شده از طریق روحانیت معزز به‌ویژه ائمه جمعه نصاب مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان افزایش قابل‌توجهی داشته است.

صفری ادامه داد: با همراهی ائمه جمعه، مسئولان استانی و شهرستانی، همت کارکنان، حضور و مشارکت مردم استان زنجان برنامه ابلاغی کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال ۹۷ بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی علت تقویت مشارکت مردم استان را اطمینان و اعتماد به حوزه کار کمیته امداد، همت وکار جهادی همکاران عنوان کرد و افزود:در سال ۹۷ ائمه محترم جمعه بزرگوارنه و کریمانه در خطبه‌های نماز جمعه به ترویج احسان وانفاق پرداختند ونصاب مشارکت مردم بالا رفته وبه عبارتی مدل "انفجار بزرگ " رخ داد و استان زنجان در میانگین سرانه پرداختی به ایتام موفقیت‌های چشم گیری راکسب کرد.

صفری همچنین گفت:سال گذشته به دلیل چالش‌های اقتصادی مراجعات مردم به کمیته امداد بیشتر شد، اما با مدیریت صحیح وتلاش جهادی همکاران سعی شد خدمات شایسته‌ای به مراجعه کنندگان ارائه شود وبه لطف خداوند در پایان سال هیچ پرونده پشت نوبت حمایت در امداد نداشتیم.

وی در ادامه میزان زکات جمع آوری شده در استان زنجان را ۱۴ میلیارد تومان اعلام کردوافزود:براساس آمار‌های موجود برنامه ابلاغی استان در حوزه جمع آوری زکات ۱۱۶ درصد محقق ونسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است. 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان مشارکت مردم استان را در برنامه‌های اجرایی این نهاد مطلوب ارزیابی کردوگفت: در جشن نیکوکاری امسال ۷ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی وغیر نقدی توسط مردم نیک اندیش جمع آوری شد که قبل از سال جدید در بین نیازمندان توزیع گردید.

صفری همچنین به ایجاد دوهزارو ۸۷۰ فقره فرصت شغلی جدید در سال گذشته اشاره کردوافزود: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی مبلغ ۴۰ میلیاردو ۶۹۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی رویکرد امسال کمیته امداد را ایجاد اشتغال و توانمند سازی وپیوند با خیران به ویژه خیران خارج از استان عنوان کردوگفت:ایجاد ۱۱۰ مرکز نیکوکاری جدید با محوریت مساجد، توجه وتقویت آموزش‌های فنی وحرفه ای، ارائه آموزش‌های فکری وفرهنگی وسبک زندگی دینی وتوجه به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب از برنامه‌های امسال کمیته امداد استان زنجان می‌باشد.

مدیر کل کمیته امداد در پایان با اشاره به وقوع سیل در استان‌های شمالی به خصوص استان گلستان گفت:پایگاه‌های کمیته امداد برای جمع آوری کمک‌های مردمی در سطح استان ایجاد شده ودر میعادگاه‌های نماز جمعه نیز این پایگاه‌ها آماده جمع آوری کمک‌های مردمی می‌باشد و این کمک‌ها در روز‌های آتی به مناطق سیل زده ارسال می‌شود.

وی با قدردانی از همراهی ائمه جمعه استان زنجان با برنامه‌های اجرایی کمیته امداد، گفت: امیدواریم با افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد اهداف کمیته امداد استان زنجان در حوزه توانمندسازی جامعه هدف و استقلال اقتصادی آن‌ها بیش از گذشته محقق شود.
انتهای پیام/ن
 

افزایش قابل‌توجه مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.