مدیر کل گمرک‌های استان فارس گفت: واردات کالا به استان فارس از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش یافت.

خداداد رحیمی مدیر کل گمرک فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: در سال ۹۷ مقدار ۱۹ هزار و ۷۲۳ تن کالا به ارزش ۱۰۲ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۱۲ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ درصد کاهش و ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی ادامه داد: کالا‌های وارداتی از ۴۸ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ایتالیا، سوئد، پاکستان، تایلند و لهستان اشاره کرد.

مدیر کل گمرک‌های استان فارس به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته جمعاً تعداد ۲۹۵ هزار و ۴۹۸ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۲۱۷ هزار و ۶۰۶ نفر ایرانی و ۷۷ هزار و ۸۹۲ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

وی همچنین افزود: تعداد ۳۱۶ هزار و ۸۰۹ مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند.

رحیمی تصریح کرد: در همین مدت همشهریان استان فارس تعداد ۶۱۲ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۵۱۷۸ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند و تعداد ۷۸۲۱ بسته پستی به ارزش ۱۰۷۰۰۰ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.
انتهای پیام/م

واردات بیش از ۱۹ هزار تن کالا به استان فارس

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار