واردات کالا به استان فارس ۲۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۷۲۵ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۲۰۴ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۳ درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری ۲۴ درصد کاهش داشته است.

رحیمی ادامه داد: واردات کالا از ۱۳ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، هلند، سوئیس، آلمان، لتونی، اسپانیا و سوئد انجام شده است.

وی همچنین درباره تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس، گفت: در سه ماهه اول امسال در مجموع ۸۶ هزار و ۶۹۱ نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شده‌اند که ۶۴ هزار و ۲۰۸ نفر از آن‌ها ایرانی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش یافته و ۲۲ هزار و ۴۸۳ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش یافته است.

رحیمی بیان کرد: در این مدت تعداد ۱۱۱ هزار و ۴۹۶ مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۶۲ هزار و ۸۲۶ نفر از آن‌ها ایرانی و ۴۸ هزار و ۶۷۰ نفر مسافر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته مسافران خروجی ایرانی ۱۴ درصد کاهش و مسافران خروجی خارجی ۳۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال استان فارسی‌ها تعداد ۵۷ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۲۱۰۰ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده‌اند و در همین مدت ۱۱۳۵ بسته پستی به ارزش ۹ هزار و ۹۷۸ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

مدیرکل گمرک استان فارس تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش میزان واردات اولویت‌بندی کالا‌های وارداتی بوده است.
انتهای پیام/ر

کاهش واردات کالا به فارس

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار