واردات استان فارس از لحاظ ارزش دلاری ۵۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرک فارس گفت: در فرودین‌ماه امسال مقدار ۵۳۸ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۱۹۴ هزار و ۶۰۷ دلار از طریق گمرکات استان فارس وارد کشور شده است.

وی افزود: این واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۴۷ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۵۳ درصد کاهش داشته است.

رحیمی ادامه داد: واردات کالا از ۱۳ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، پاکستان، ترکیه، هلند، سوئیس، آلمان، لتونی، اسپانیا و سوئد انجام شده است.

مدیرکل گمرک استان فارس اظهار داشت: یکی از دلایل کاهش میزان واردات اولویت‌بندی کالا‌های وارداتی بوده است.

وی درباره تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس هم، گفت: در فرودین ماه ۹۷ در مجموع ۴۷ هزار و ۵۳۰ نفر از طریق مرز هوایی این استان به کشور وارد شده‌اند که ۳۲ هزار و ۳۲۴ نفر از آن‌ها ایرانی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و ۱۵ هزار و ۲۰۶ نفر گردشگر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۳ درصد افزایش یافته است.

رحیمی بیان کرد: در این مدت تعداد ۴۴ هزار و ۵۶۷ مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۲۶ هزار و ۳۲۰ نفر از آن‌ها ایرانی و ۱۸ هزار و ۲۴۷ نفر مسافر خارجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲ و ۳۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک استان فارس تصریح کرد: پارسال نیز در استان فارس تعداد ۱۳ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۲۳۲ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده‌اند و در همین مدت ۲۹۶ بسته پستی به ارزش ۱۱۲۴ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.
انتهای پیام/ر

کاهش واردات به فارس

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار