مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: موج جدید بارشی از امروز شنبه وارد این استان می‌شود و بارندگی زیادی را به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: موج جدید بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، از بعد از ظهر امروز شنبه وارد استان کردستان می‌شود.

وی افزود:این سامانه بارشی تا روز سه شنبه هفته جاری به صورت گسترده و فراگیر سراسر استان کردستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به بارش‌های سنگین باران و در ارتفاعات احتمال بارش برف خواهد بود.

صدیقی  بیان کرد: بر همین اساس از اواخر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه برای نواحی شمالی استان کردستان به ویژه ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود و این روند باعث بروز مشکلاتی برای تردد در گردنه‌های استان کردستان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان افزود: اوج فعالیت این سیستم بارشی در روز‌های یکشنبه و دوشنبه خواهد بود که اغلب با رگبار شدید باران، رعد و برق و امکان بارش تگرگ همراه خود بود.

وی با اشاره به پیش بینی وقوع سیلاب در استان کردستان طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه، عنوان کرد: با توجه به شرایط و وضعیت بارش‌ها احتمال وقوع سیلاب در استان کردستان وجود دارد و به همین دلیل نیاز است که پیش بینی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/م

ورود سامانه بارشی به کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.