فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با هشدار به شهروندان در ایام تعطیلات نوروز گفت: شهروندان از نگهداری اشیای قیمتی در منزل خودداری کنند.

خودداری از نگهداری اشیای قیمتی در منزل

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با اشاره به ایام تعطیلات نوروز که دید و بازدید‌ها و مسافرت‌ها افزایش می‌یابند گفت:سارقان از طریق‌های مختلف در تلاش هستند تا به نیت مجرمانه خود برسند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از مردم خواست هنگام دید و بازدید و مسافرت به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی توجه جدی داشته باشند.

وی افزود:همه در‌ها و پنجره‌های خانه اعم از تراس و پشت بام را قفل کنید و همسایه‌ها و بستگان مورد اعتماد را در جریان مسافرت خود قرار داده و از آن‌ها تقاضا کنند به خانه شما سرکشی کنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: از لامپ‌های مجهز به تایمر استفاده کنید تا نشانه‌ای دال بر خالی بودن منزل وجود نداشته باشد و پول نقد زیاد و اشیای قیمتی مثل جواهرات را در منزل باقی نگذارید.

وی یادآورشد:اسناد و مدارک، اشیا قیمتی و جواهرات خود را در گاوصندوق‌های مطمئن قرار دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اضافه کرد:به حضور کودکان، افراد سالمند و بیمار برای مراقبت از منزل بسنده نکنید، زیرا ممکن است آن‌ها به دلیل ضعف در برابر دفاع از خود در معرض آسیب قرار گیرند.

وی بیان کرد:به هیچ عنوان کلید منزل خود را در اختیار افراد ناشناس و غیر مطمئن قرار ندهید.

انتهای پیام/ د

هشدار پلیس به شهروندان ایلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حفاظ و قفل ضد دیلم
۱۹:۴۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
آیا ممکنه به کسی که سواد نداره بگیم اسمتو بنویس بدون اینکه الفبا را یادش داده باشیم؟!! پس قبل از هر چیز باید به مردم آموزش بدیم که قفل ضد سرقت، در ضد سرقت، حفاظ ضد سرقت، دوربین، دزدگیر یا هر تجهیزات حفاظتی دیگری که توصیه میشه برای پیشگیری از سرقت استفاده بشه یعنی چی؟ چون اگر ابتدا این ابهامات برطرف نشه، مردم نمیدونن چه قفل، حفاظ یا دری واقعا ضد سرقته و فروشنده ادعای الکی نمیکنه یا آیا دوربین و دزدگیر جلوی ورود سارقین را میگیره یا فقط به درد پلیس میخوره .... ؟؟؟ پس در قدم اول، مردم باید بدونند که هیچ دزدی در و پنجره را نمیشکنه و فقط قفلهای درو پنجره را باز یا تخریب میکنه، مثلا حتی اگر فرض کنیم این فیلم ساختگی نباشه، اگر سارق به هر صورت وارد ساختمان هم میشد، نمیتونست وارد واحد ها بشه اگر قفل ضد دیلم نصب باشه که ورود از طریق شاه کلید، هک، توپی زنی و دیلم زنی را غیر ممکن میکنه یا حفاظ ضد دیلم مقابل بالکن، شیشه پنجرها، نورگیر و پاسیو نصب باشه که قابل دیلم زنی و جک اندازی نباشه. فقط میمونه این موضوع که چجوری بفهمیم فروشنده دروغ نمیگه که راهش فقط درخواست ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقته