رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با ورود بخش خصوصی به کسب و کارهای فضاپایه صنعت دریانوردی، اقدامات در این حوزه تسهیل می شود.

ورود بخش خصوصی به کسب و کار‌های فضاپایه صنعت دریانوردیبه گزارش حوزه فنآوریگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از همکاری این سازمان با سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی برای توسعه کسب و کارهای فضاپایه  خبر داد و نوشت:

«توسعه بازار خدمات فناوری فضایی از اولویت‌هایی است که در دستور کار سازمان فضایی است و در این مسیر تلاش می‌کنیم تا از تمام ظرفیت‌های بازار‌های بالفعل و بالقوه در کشور برای توسعه صنعت فضایی استفاده کنیم و برای ورود بخش خصوصی به این بازارها، با شناسایی چالش‌ها و رفع اون‌ها و تسهیل گری لازم، بتوانیم سهم این فناوری را از بازار‌های داخلی کشور ارتقا دهیم.

در همین راستا امروز جلساتی با روسای محترم سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشتم و در این جلسات بر تسهیل گری برای ورود بخش خصوصی و توسعه کسب و کار‌های فضاپایه در صنعت دریانوردی تاکید شد.

با توافق طرفین قرار شد کمیته‌ای مشترک تشکیل شود تا با شناسایی ظرفیت ها، موانع و چالش‌ها و برنامه ریزی برای رفع آن، مسیر را برای ورود بخش خصوصی حوزه فضایی برای ارائه خدماتی پایدار و مطلوب هموار کنیم.

جا دارد بار دیگر از اقدام مثبت سازمان بنادر و دریانوردی برای فراخوان شناسایی پیمانکار برای سامانه LRIT تشکر کنم.»

ورود بخش خصوصی به کسب و کار‌های فضاپایه صنعت دریانوردی

انتهای پیام/

تسهیل کسب و کارهای فضاپایه در صنعت دریانوردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار