سیل اخیر ۱۵۷ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب شهری مازندران خسارت وارد کرد.

مجید عبدالهی مدیرعامل آبفاشهری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: سیل به تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب شهری استان تاکنون ۱۵۷ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و بسیج امکانات دو شرکت آب وفاضلاب شهری و روستایی درحال حاضر آب آشامیدنی تمامی شهر‌های آسیب دیده از سیل به جز شهر‌های گروه الف در ۲۴ ساعت اولیه برطرف و جریان آب پایدار برقرار شد.

عبدالهی به خسارت ۸۰ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی سیل به خطوط انتقال وشبکه توزیع آب استان اشاره کرد و گفت: سیلاب ۲۷ اسفند پارسال موجب تخریب ۵.۴ کیلومتر خطوط انتقال و ۲.۲ کیلومتر شبکه توزیع آب استان شد.

مدیرعامل آب وفاضلاب شهری مازندران افزود: تاسیسات آبرسانی شهر‌های سیمرغ، جویبار، بهمنیر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، ساری، بهشهر، رستمکلا، خلیل شهر، بابل، امیرکلا و بابلسر در سیل اخیر دچار آسیب شد.

عبدالهی گفت: آب گرفتگی ۳ ایستگاه پمپاژ و از مدار خارج شدن ۲۰ دستگاه الکتروپمپ و تابلو و دیزل ژنراتور با ۷۰ میلیارد و ۲۵۰میلیون ریال خسارت، ورود گل و لای به یک باب تلمبه خانه و ۳۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب با ۳ میلیارد ریال خسارت، تخریب یک دستگاه ترانس برق و منصوبات سرچاهی یک حلقه چاه به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، تخریب لوله و شیرآلات ورودی و خروجی و ورود گل ولای به یک باب مخزن ذخیره، به میزان یک میلیارد ریال بخشی از این آسیب‌ها بودند که منجر به کمبود و یا قطع آب شرب مشترکین شد.

وی افزود: شرکت‌های آبفاشهری ورستایی برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز سایر مشترکان به ویژه در شهر‌های بابل، بابلسر و امیرکلا روزانه ۲۲ تانکر سیار آبرسان با ظرفیت ۱۱۵ هزار لیتر فرستاده است.

عبداللهی گفت: ۱۹هزار و ۵۰۰ بسته یک لیتری آب بسته بندی شده بین مشترکان شهر‌های بابل و بابلسر توزیع شد.

مدیر عامل آبفاشهری مازندران از اجرای خط انتقال به منظور برداشت آب از لایه بالایی سدالبرز به دلیل کدورت پایین‌تر لایه سطحی در زمان بروز سیل و سیلابی شدن ورودی سد خبر داد و گفت: پس از شست وشوی ۴۰ کیلومتر از این خط انتقال، بخشی از کمبود آب شرب شهر‌های گروه الف به ویژه بابل و بابلسر در روز‌های آینده برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ م

خسارت میلیاردی سیل به تاسیسات آبرسانی

برچسب ها: بحران آب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار