سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد کشور‌های مسئولیت‌پذیر هرگز حتی فکر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ را نمی‌کنند و این سلاح‌ها تنها نقش بازدارندگی دارند.

پاکستان: کشور‌های مسئولیت‌پذیر حتی فکر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را هم نمی‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال آصف غفور، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد کشور‌های مسئولیت پذیر هرگز حتی فکر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ را نمی‌کنند و این سلاح‌ها تنها نقش بازدارندگی دارند. 

وی افزود: دفاع از خاک کشورمان اولویت نخست ما است و ارتش به عنوان یک ارتش مسئولیت پذیر هرگز از سلاح‌های هسته‌ای استفاده نخواهد کرد. پاکستان معتقد است که سلاح‌های هسته‌ای تنها نقش بازدارندگی از تعرض و تقویت سامانه دفاعی کشور را دارند.

آصف غفور همچنین گفت: کشور‌های جهان خواهان محدود کردن پاکستان و آزاد نگهداشتن هند هستند. پاکستان این شیوه تبعیض آمیز را رد می‌کند و هرگز اجازه نخواهد داد که تنها این کشور در فعالیت‌های تسلیحاتی با محدودیت روبرو شود، زیرا پاکستان کشوری صلح طلب است و همیشه آمادگی خود را برای حل مسایل با هند اعلام کرده است. پاکستان همچنین آمادگی خود را برای اعمال کاهش مسابقه تسلیحاتی در منطقه اعلام کرده است، اما هند آماده همکاری در این زمینه نیست.

این مقام پاکستانی درباره پیشنهاد روسیه برای میانجیگری میان اسلام آباد و دهلی نو نیز گفت پاکستان از این اقدام استقبال کرده است. وی در مورد همکاری نظامی پاکستان و روسیه افزود: در حال برنامه ریزی و مذاکرات با مسکو برای خرید سامانه دفاعی از این کشور هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار